Budowa i promocja firmowej strony internetowej

Dynamiczny rozwój infrastruktury Internetu sprawił, że strony internetowe stały się jedną z najpopularniejszych form promocji firm zarówno na rynku lokalnym, jak i ogólnopolskim. Dlatego też coraz więcej przedsiębiorstw inwestuje spore środki finansowe w budowę serwisów www, których zadaniem jest prezentacja wizerunku i oferty firmy użytkownikom Internetu, którzy mogą stać się ich potencjalnymi klientami.

Reklama

wwwJednak budowa strony www to dość skomplikowane zadanie, które wymaga od nas nie tylko wyboru odpowiedniej firmy IT, ale również sporego zaangażowania. Z naszej strony będziemy zmuszeni przedstawić naszą wizję firmowego serwisu zarówno pod względem wizualnym, jak i funkcjonalnym. Wizja ta musi być jak najbardziej sprecyzowana i spójna, co zagwarantuje szybsze ukończenie strony oraz sprostanie naszym wymaganiom przez firmę IT.

Podczas tworzenia strony internetowej oprócz przedstawiania swojej wizji zmuszeni będziemy także na pewnych etapach sprawdzać wykonane elementy oraz akceptować je lub sugerować zmiany, tak aby były one jak najbardziej wiernym odwzorowaniem naszej koncepcji firmowej strony internetowej.

Po zakończeniu procesu tworzenia strony i akceptacji przez nas wyglądu i funkcjonalności strony, pozostaje rozpoczęcie drugiego etapu, czyli promocji witryny. Obecnie najchętniej wybieraną formą promocji strony jest pozycjonowanie, czyli promocja witryny w wyszukiwarkach internetowych. W przypadku pozycjonowania nasz wkład w pracę, będzie niewielki i ograniczy się jedynie do propozycji ważnych dla nas słów kluczowych, na które może być pozycjonowana strona. Propozycje te zostano sprawdzone przez firmę IT i po wnikliwiej analizie zaakceptowane lub zmienione na inne, chętniej wybierane przez użytkowników wyszukiwarki.

Dodatkowo oprócz pozycjonowania warto prowadzić także reklamę internetową na innych frontach, takich jak portale społecznościowe, które są pełne potencjalnych klientów naszej firmy, czy też na forach tematycznie powiązanych z naszą działalnością, gdzie wielu klientów szuka informacji na temat danego zakresu usług lub towarów. Tak zwane fanpage to idealny sposób na dotarcie bezpośrednio do klientów, którzy jak pokazują liczne statystyki w większości przypadków posiadają konta na portalach społecznościowych.

Równie skuteczną alternatywą promocji firmowej strony mogą być linki sponsorowane Google AdWords, które zwłaszcza na początkowym etapie istnienia strony mogą znacznie zwiększyć ruch na niej, a przy tym zwiększyć skuteczność naszej reklamy w Internecie. W tym przypadku płacimy jedynie za kliknięcia w link, co znacznie ogranicza koszta tego typu reklamowy w odniesieniu do jej skuteczności.

Jak widać droga do firmowej strony internetowej o dużej oglądalności jest dość długa i zawiła. Wymagana ona od Nas nie tylko sporych nakładów finansowych, które oscylują od kilku do nawet kilkunastu tysięcy złotych, ale także zaangażowania i poświęcenia wolnego czasu na nadzór nad firmą tworzącą dla nas witrynę internetową.

Stopka autorska: strony www – http://www.webpiksel.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz