Nowe zawody pojawiają się dziś na światowych rynkach pracy jak przysłowiowe grzyby po deszczu. Jednocześnie, zanikają zawody nikomu już nieprzydatne, albo też takie, których praca została zastąpiona w dużej mierze przez maszyny. Któż z nas zna dzisiaj kowala, albo parasolniczkę? O wiele więcej jest za to profesji o obcobrzmiącej nazwie, takich jak chociażby copywriter.
Cóż oznacza taka nazwa zawodu? Otóż, jeśli przetłumaczyć ją na język polski wyszłoby nam, że jest to osoba kopiująca pisanie. W potocznym rozumieniu copywriter to pisarz, który jednak nie jest tożsamy z artystą literatem. Jest to osoba pisząca teksty na zamówienie. Firmy zlecają copywriterowi napisanie tekstu na strony internetowe, do ulotek i folderów, czy też do mailingów przesyłanych kontrahentom.
Jednocześnie, w zakres usług świadczonych przez copywritera wchodzi naming, czyli nowe nazewnictwo. Wymyśla on nazwy dla marek produktów i usług, dla firm itp. Do tego, może podejmować się tworzenia sloganów reklamujących markę.
Niektórzy copywriterzy idą nawet o krok dalej, oferując klientom możliwość stworzenia pełnej identyfikacji wizualnej. Tacy copywriterzy mają zwykle przygotowanie marketingowe do wykonywania swojego zawodu. Wiedzą, jakimi prawami rządzi się świat promocji i reklamy. Potrafią się po nim poruszać w sposób bezbłędny. Najlepiej, aby copywriter był jednocześnie grafikiem i po trosze polonistą. Umiejętność tworzenia poprawnych gramatycznie i ortograficznie tekstów jest w pewnych przypadkach uznawana za prawdziwą sztukę, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy nasz język po prostu ubożeje i wkradają się do niego obcojęzyczne zwroty.
Zadaniem copywritera może być redakcja tekstów i ich korekta. Takie zlecenia są oddawane copywriterom przez osoby samodzielnie piszące książki. Wydawnictwa sami zatrudniają osoby do dokonania dokładnej korekty tekstów, zanim dana publikacja znajdzie się w druku. Copywriter raczej funkcjonuje jako tzw. freelancer, czyli wolny strzelec, pracujący nie na etacie, ale w ramach umów zlecenie lub umów o dzieło. Daje to dużą swobodę wyboru tego, czym copywriter się zajmuje.
Stopka autorska: Copywriter – http://www.sofista.pl
Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!