Czym zajmuje się copywriter?

Nowe zawody pojawiają się dziś na światowych rynkach pracy jak przysłowiowe grzyby po deszczu. Jednocześnie, zanikają zawody nikomu już nieprzydatne, albo też takie, których praca została zastąpiona w dużej mierze przez maszyny. Któż z nas zna dzisiaj kowala, albo parasolniczkę? O wiele więcej jest za to profesji o obcobrzmiącej nazwie, takich jak chociażby copywriter.

Reklama

pisanie na klawiaturzeCóż oznacza taka nazwa zawodu? Otóż, jeśli przetłumaczyć ją na język polski wyszłoby nam, że jest to osoba kopiująca pisanie. W potocznym rozumieniu copywriter to pisarz, który jednak nie jest tożsamy z artystą literatem. Jest to osoba pisząca teksty na zamówienie. Firmy zlecają copywriterowi napisanie tekstu na strony internetowe, do ulotek i folderów, czy też do mailingów przesyłanych kontrahentom.

Jednocześnie, w zakres usług świadczonych przez copywritera wchodzi naming, czyli nowe nazewnictwo. Wymyśla on nazwy dla marek produktów i usług, dla firm itp. Do tego, może podejmować się tworzenia sloganów reklamujących markę.

Niektórzy copywriterzy idą nawet o krok dalej, oferując klientom możliwość stworzenia pełnej identyfikacji wizualnej. Tacy copywriterzy mają zwykle przygotowanie marketingowe do wykonywania swojego zawodu. Wiedzą, jakimi prawami rządzi się świat promocji i reklamy. Potrafią się po nim poruszać w sposób bezbłędny. Najlepiej, aby copywriter był jednocześnie grafikiem i po trosze polonistą. Umiejętność tworzenia poprawnych gramatycznie i ortograficznie tekstów jest w pewnych przypadkach uznawana za prawdziwą sztukę, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy nasz język po prostu ubożeje i wkradają się do niego obcojęzyczne zwroty.

Zadaniem copywritera może być redakcja tekstów i ich korekta. Takie zlecenia są oddawane copywriterom przez osoby samodzielnie piszące książki. Wydawnictwa sami zatrudniają osoby do dokonania dokładnej korekty tekstów, zanim dana publikacja znajdzie się w druku. Copywriter raczej funkcjonuje jako tzw. freelancer, czyli wolny strzelec, pracujący nie na etacie, ale w ramach umów zlecenie lub umów o dzieło. Daje to dużą swobodę wyboru tego, czym copywriter się zajmuje.

Stopka autorska: Copywriter – http://www.sofista.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz