Czy warto się pozycjonować

Wiele firm w Polsce nie posiada własnej strony internetowej. To spory błąd z punktu widzenia komunikacji marketingowej w sieci. W czasach, gdy coraz większa część usług przenosi się do sieci, gdy e-sklepy biją kolejne rekordy sprzedaży, posiadanie chociażby prostej wizytówki w sieci powinno być standardem. Oczywiście wizytówka ta powinna mieć odpowiednią formę, treść i oprawę graficzną, gdyż niedbale wykonana strona może być antyreklamą.

Reklama

Strona www to miejsce, gdzie możemy umieścić podstawowe dane o firmie tj. adres, możliwe sposoby kontaktu czy mapka dojazdu. Ponadto, a może przede wszystkim, możemy umieścić informacje o produktach i usługach przez nas oferowanych, a także umieścić sklep internetowy czy umożliwić zamówienie usługi przez sieć (np. dostawę pizzy czy naprawę komputera).

top10

Niezależnie od tego, czy zajmujemy się naprawą obuwia, komputerów czy handlujemy gruszkami wyhodowanymi na wierzbie, firma potrzebuje promocji. Dobrym wyborem jest promocja w sieci, ale do tego zdecydowanie potrzebna jest strona www. Jeżeli taką posiadamy, możemy zainwestować część zasobów w pozycjonowanie. Jest to relatywnie tania forma promocji, przynosząca spore korzyści (w tym finansowe), zwłaszcza jeżeli jest wykonana dobrze.

Pozycjonowanie to szereg korzyści, które mogą być osiągnięte w sposób efektywny i trwały. Jak każda forma promocji ma także wady, jednak jest to temat na inne opracowanie.

Wśród najważniejszych korzyści pozycjonowania należy wyszczególnić koszty. Przyciągnięcie potencjalnego klienta na stronę jest dużo tańsze niż w przypadku innych form promocji. Oczywiście koszta mogą być bardzo zróżnicowane, jednak pozycjonowanie cechuje niewątpliwie najlepszy stosunek jakość/cena. W ujęciu tym za jakość należy uznać osiągnięte wyniki (nie chodzi tu o pozycje w SERPach). Cena natomiast to całkowity koszt działań promocyjnych, czyli pozycjonowania.

Drugą korzyścią z omawianej formy promocji jest efektywność. Jeżeli tylko pozycjonowane słowa kluczowe zostały wybrane w sposób właściwy, na stronę zostaje ściągnięty spory ruch z wyszukiwarek. Bardzo często jest to ruch generowany przez osoby poszukujące określonych produktów i/lub usług. Dlatego, docierając w łatwy sposób do grupy docelowej, można łatwo sprzedawać i zarabiać.

Trzecią korzyścią z SEO i pozycjonowania jest wyraźna tendencja wzrostowa liczby użytkowników Internetu. Na całym świecie przybywa komputerów, smartfonów i wielu innych urządzeń wyposażonych w przeglądarki internetowe, zdolnych do wirtualnych podróży po sieci. Oznacza to, iż jednocześnie rośnie liczba osób odwiedzających wyszukiwarki internetowe, a zatem liczba potencjalnych klientów pozycjonowanych stron www także rośnie.

Kolejną zaletą z promocji w wyszukiwarkach internetowych jest wiarygodność. Spora część użytkowników Internetu uważa za bardziej wiarygodne strony, które znajdują się wyżej w wynikach naturalnych wyszukiwarki. Większe zaufanie do wyników to większe zaufanie do strony www, a w końcu do samej firmy, która jest właścicielem serwisu www.

 

Na rynkach, gdzie konkurencja ciągle się zaostrza, należy wyszukiwać różnorodnych form promocji. Pozycjonowanie to z pewnością bardzo dobre narzędzie, które odpowiednio wykorzystane może wielokrotnie zwrócić się w ilości i wartości zamówień na produkty i usługi. Ponadto, zwłaszcza gdy prowadzimy np. sklep internetowy, pozycjonowanie jest niezbędnym elementem promocji, a właściwie jedynym właściwym. Jeżeli sklep www nie jest wysoko w SERPach to nie istnieje, czyli bankrutuje.

Oprócz wszystkich korzyści z pozycjonowania, które wymieniono wyżej, jest jeszcze jeden czynnik, przemawiający za SEO – działania konkurencji. Jeżeli twoi bezpośredni konkurencji pozycjonują się, a ty tego nie robisz, wiedz że przyciągają do siebie klientów, którzy mogą być twoimi klientami. Nie twierdzę, że pozycjonowanie jest niezbędne do życia firmy. Wiele firm się nie pozycjonuje, jednak jest to narzędzie bardzo skuteczne, a czasami niezbędne.

Stopka autorska: pozycjonowanie – http://smartheads.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz