Czy warto stosować ulotki reklamowe?

Ulotka reklamowa to bardzo leciwa forma reklamy i często wydaje się mało skuteczna przy nowoczesnych technikach medialnych. Czy można porównać skuteczność papierowej ulotki do reklamy video wyświetlanej na bilbordzie przy ruchliwej ulicy? Oczywiście, że można. Wydaje się że przy panelach ledowych, kolorowych szyldach i reklamie prasowej prosta ulotka reklamowa nie ma szans. Mimo tego, że papier jest nieco przestarzały to jest nośnikiem trwałym. Reklama multimedialna znika z realnej rzeczywistości po zaprzestaniu emisji, natomiast ulotka reklamowa funkcjonuje gdzieś na biurkach, między papierami.
Reklama

Są to zupełnie odmienne formy reklamy i powinny być stosowane zamiennie w zależności od efektu jaki chcemy osiągnąć i produktu, który reklamujemy. Czasem są to reklamy uzupełniające się. Nic nie stoi na przeszkodzie aby kampania reklamowa wiązała  się z emisją reklam medialnych na bilbordach, przy jednoczesnej emisji w internecie, reklamie w lokalnej prasie i dodatkowo dystrybucji ulotek reklamowych.

Dzięki nowoczesnym maszynom drukarskim zwykła papierowa ulotka reklamowa może stać się efektowną wizytówką firmy. Wydrukowana na dobrym, kredowym papierze w pełnej gamie kolorów zachęca odbiorcę do zapoznania się z jej treścią i zachowania gdzieś do kieszeni. Aby uzyskać tai efekt trzeba zadbać o odpowiednie przygotowanie atrakcyjnej szaty graficznej interesującej wizualnie i treściowo. Bardzo pomocny jest tutaj dobry grafik specjalizujący się w grafice reklamowej, który dzięki doświadczeniu będzie potrafił szybko przygotować dla nas projekt skutecznej ulotki reklamowej. Pamiętajmy że źle przygotowana reklama to nie tylko wyrzucone pieniądze, ale i efekt negatywny w postaci obniżenia wizerunku firmy.

Bardzo ważną sprawą w przypadku reklamy ulotkowej jest kolportaż. Rozkładanie ulotek gdzie tylko się da nie jest zbyt dobrym pomysłem, bo większość z nich zostanie zniszczona. Aby trafić do jak największej liczby odbiorców trzeba określić grupę docelową do której chcemy dotrzeć oraz miejsca i sposób w jaki najłatwiej przekazać tej konkretnej grupie osób nasze ulotki. Najwygodniejszym sposobem jest skorzystanie z usług agencji reklamowej. Zazwyczaj firmy takie mają wypracowane metody dystrybucji i odpowiednie zasoby ludzkie zapewniające szybkie uzyskanie zamierzonych efektów. Większa część wyemitowanych ulotek ląduje co prawda, nieprzeczytana na śmietniku, ale dokładnie tak samo jest z reklamami medialnymi. Tylko jakiś mały procent wyświetleń dociera do odbiorcy konkretnie zainteresowanego produktem.
Niebagatelną zaletą ulotki reklamowej jest jej stosunkowo niska cena, przy dużym nakładzie. Postęp w technologiach drukarskich sprawił, że koszt produkcji pakietu materiałów reklamowych jest niewielki i można sobie pozwolić na zamówienie ulotek w dużej ilości. Oczywiście cena waha się w zależności od jakości papieru i druku, ale i tak są to ceny pozostające w zasięgu każdej firmy.

Stopka autorska: ulotka reklamowa – http://studiopropaganda.pl/

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz