Czym jest fanpage?

Czym jest tak na prawdę fanpage, dlaczego powstał i kto może z niego korzystać? Fanpage jest ostatnio jednym z najbardziej popularnych słów używanych przez młodzież, ale nie tylko. Zacznijmy jednak od początku. Siła portali społecznościowych, które wkroczyły do naszej codzienności nie jest chyba nikomu obca. Zaczynało się dość niewinnie, miały one łączyć małe grupy ludzi, umożliwiając im łatwiejszy kontakt. Co więcej poprzez uzupełnienie danych gdzie chodziliśmy do szkoły, czym się zajmujemy i interesujemy możemy odszukać zapomniane przyjaźnie, albo poznać nowych interesujących ludzi. Można powiedzieć fajna idea, sposób na spędzenie wolnego czasu. W pewnym momencie dzięki szybkiemu rozrostowi popularności tego zjawiska również przedsiębiorcy zaczęli dostrzegać w nim ogromny potencjał.

Reklama

Marketing internetowy jest dzisiaj jednym z głównych elementów kampanii wielu firm. Oczywiście jest to tylko część całej polityki przedsiębiorstwa, ale wielu wypadkach kluczowa i nieodzowna. Większość z nas spędza dziennie przed komputerem kilka godzin, czy to w pracy, na uczelni czy w zaciszu domowym. Jest on naszym przewodnikiem po świecie. Czytamy wiadomości, sprawdzamy notowania giełdowe i coraz częściej coś po prostu kupujemy. Dlaczego więc nie wykorzystać w swojej promocji portali społecznościowych? Można przecież dzięki temu trafić do wielu potencjalnych klientów.

Portale te dla zwykłych użytkowników przewidziały konta indywidualne z których w chwili obecnej korzysta większa część społeczeństwa. Dodatkowo dla firm i przedsiębiorców specjalnie zostały utworzone fanpage. Trzeba podkreślić, że jest to świetny sposób na marketing internetowy prowadzony przez firmę. Oczywiście na początku należy się dobrze zastanowić do jakiej grupy docelowej chcemy trafić. Kto ma być naszym głównym odbiorcą. Ponieważ z portali społecznościowych korzystają w większości ludzie młodzi.

Kolejnym ważnym elementem gdy już posiadamy swój własny fanpage jest to jak należy go prowadzić. Nie nastawiajmy się na wystawianie tylko i wyłącznie ofert z naszymi produktami. Najpierw trzeba czymś zainteresować potencjalnych odbiorców. Wdać się z nimi w dyskusje, zaciekawić. Bardzo dobrze sprawdzają się w takiej roli wszelkiego rodzaje konkursy, albo zapytania. Zapytajmy użytkowników co myślą o naszym logo, co ewentualnie by zmienili. Muszą poczuć się ważni i doceniani. Kiedy wygenerujemy sobie już ruch wtedy może pojawić się oferta sprzedażowa. Przeplatajmy ją jednak ciągle z innymi wpisami i zagadnieniami. Klient przede wszytki nie może się poczuć, że chcemy mu cos na siłę wcisnąć i zależy nam tylko na sprzedaży.

Jeżeli powstaną jakiekolwiek problemy z marketingiem internetowym związanym właśnie z fanpage, lub innym elementem, możemy skorzystać z pomocy doświadczonych osób, które właśnie takimi kampaniami się zajmują. Łatwo jest również znaleźć dokładne instrukcje jak założyć fanpage. Warto skorzystać z takiej pomocy i mieć pewność, że nasza praca nie pójdzie na marne a przyniesie wymierne korzyści i oczywiście co za tym idzie również zyski.

 

 

Stopka autorska: fanpage – http://socialbiznes.tv

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 10.0/10 (liczba ocen: 1)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz