Czym jest skuteczna reklama?

Reklama dźwignią handlu – mówi znane wszystkim powiedzenie. Jednak, aby reklama była skuteczna, należy umiejętnie się nią posługiwać. W wielkim skrócie można przyjąć, że skuteczna reklama powinna poznać klienta, dotrzeć do niego i nakłonić do kupna oferowanych towarów lub usług. Skuteczność odzwierciedla się w wynikach sprzedaży, dlatego celem reklamy jest maksymalizacja zysków firmy. Aby ten cel został zrealizowany, reklama musi spełniać odpowiednie warunki.

Reklama

reklamaPrzede wszystkim, reklama musi wzbudzać zainteresowanie marką u potencjalnych klientów. Powinna przykuwać uwagę w sposób, dzięki któremu wizerunek marki utrwali się w umyśle odbiorców. Staje się to coraz trudniejsze za sprawą zalania rynku bardzo podobnymi do siebie wyrobami. Bez odpowiedniej promocji bardzo trudno jest wprowadzić na rynek nowy produkt.

Zainteresowanie można wzbudzić na wiele sposobów poprzez zastosowanie technik wywołujących w umyśle odbiorcy sztuczne potrzeby posiadania produktu. Utrwalenia wizerunku marki w umyśle odbiorcy najłatwiej dokonać, powtarzając często ekspozycję reklamy. Jest to dosyć kosztowny zabieg, lecz można posłużyć się także manipulacją uczuciami odbiorcy. Chodzi tutaj przede wszystkim o umiejętność wzbudzania w potencjalnych klientach pozytywnych emocji za pomocą odpowiednich środków. Należą do nich między innymi humor, obrazy wywołujące skojarzenia erotyczne czy wpadająca w ucho muzyka.

W pamięci utrwalą się z pewnością także reklamy wywołujące uczucia negatywne. Posługują się obrazem przemocy, wywołują skandale obyczajowe. Przy okazji niesie to za sobą zagrożenie szerzenia negatywnych zachowań społecznych. Reklamodawcy zwykle starają się wytworzyć silny związek emocjonalny, który wzbudzi sympatię klienta do produktu. Klient oddany marce to skarb producentów.

Reklama nadzwyczaj często sugeruje odbiorcom dodatkowe korzyści płynące z korzystania z określonych produktów czy usług. Jest to również skuteczny zabieg z racji, że kreuje w ten sposób równoległy, lepszy świat, w którym klient pragnie uczestniczyć. Obietnica taka często bywa dla reklamy niekorzystna. Odbiorca skuszony fałszywymi obietnicami kupuje towar, a następnie czuje się oszukany, gdyż wcale nie czuje się na przykład bardziej atrakcyjny. Z tego powodu może już nigdy więcej nie kupić danego produktu.

Z bardziej technicznego punktu widzenia reklamodawcy powinni zwrócić uwagę na umiejscowienie reklamy oraz oryginalną formę. Poznanie klienta umożliwia stworzenie oryginalnej formy przekazu, która na pewno przykuje jego uwagę. Na przykład reklama skierowana do ludzi młodych będzie bardziej krzykliwa niż ta nastawiona na osoby starsze.

Każda agencja stosuje wyżej wymienione zabiegi celem uskutecznienia reklamy. Jeśli odbiorca jest ich świadomy, potrafi racjonalnie planować swoje inwestycje i nie dokonywać niepotrzebnych zakupów.

Stopka autorska: reklama – http://www.swiatreklamy.info.pl/reklama-krakow.html

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 10.0/10 (liczba ocen: 2)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz