Dobra polerka nie jest zła

Lśniący, zadbany samochód to duma każdego właściciela czterech kółek. Polerowanie lakieru jest jedną z tych czynności, którą warto wykonywać regularnie, a bynajmniej raz na jakiś czas.

Polerka zapewnia nie tylko doskonały wygląd auta, ale także chroni go przed czynnikami zewnętrznymi. W co trzeba się zaopatrzyć zabierając się za polerowanie lakieru i jakie są kolejne kroki w tym procesie?

Jakie rysa taka pasta

Przede wszystkim trzeba postawić na odpowiednie środki do polerowania. Mowa tu o pastach polerskich. Ponieważ są o różnym natężeniu ścieralności, najlepiej mieć takie dwie we własnym warsztacie. Tę średnio ścierną i drugą przeznaczoną do wykończenia polerki. Praktycznie wszystko zależy to tego w jakim stanie jest lakier samochodu. Jeśli widoczne są na nim drobne rysy wówczas strzałem w dziesiątkę okaże się pasta, która ma właściwości lekko ścierne.

W przypadku poważnych zarysowań, które szpecą auto niezbędna będzie pasta mocno ścierna. Bogata oferta past polerskich może przyprawiać o ból głowy. Jednak tymi najbardziej popularnymi, a zarazem dobrej jakości są takie produkty firm jak 3M, Menzerna, Sonus.

Jeśli jest to pierwsza przygoda z polerowaniem samochodu, lepiej nie rzucać się na głęboką wodę i spróbować past, które mają lekką ścieralność np. 3M.

Odpowiednie przygotowanie lakieru

Przed polerowaniem, należy auto dokładnie umyć i osuszyć. Ponieważ samo mycie dokładnie nie usunie zabrudzeń, warto użyć specjalnej glinki, która dogłębnie oczyści karoserię. Jest to zabieg tzw. glinkowania. Regularne glinkowanie ma wpływ na żywotność lakieru i jego wygląd. Po takim zabiegu samochód jest przygotowany do polerowania.

Przed polerowaniem lakieru warto zabezpieczyć wszystkie elementy, które nie będą poddawane zabiegowi. Następnym krokiem są dokładne oględziny lakieru. Pomocna może okazać się lampa halogenowa, która uwydatni wszelkie jego niedoskonałości i zarysowania. Dodatkowo specjalny przyrząd pozwoli na sprawdzenie grubości lakieru. W ten sposób można dobrać odpowiednią pastę.

Zabieg taki jak polerowanie lakieru, polega spłycaniu jego warstwy, tym samym pozbywając się zarysowań. Podstawowe normy grubości lakieru są liczone w mikronach na poziomie 100 – 200. Należy mieć na uwadze fakt, że ważna jest także jego twardość.

Płytko, głęboko

Jeśli lakier nie jest bardzo zniszczony a zarysowania czy „swirlsy” nie są głębokie, lepiej zacząć polerkę od najmniej ściernej pasty. Można zarobić małe testy na mało widocznych elementach karoserii. Jeśli okaże się ze taka pasta zapewnia dobry efekt, można śmiało użyć jej na całej powierzchni lakieru.

W przypadku gdy rysy są bardzo głębokie, lakier można potraktować specjalnym papierem ściernym, przeznaczonym do obróbki lakieru. Następnie można zacząć polerowanie pastą polerską i silnych właściwościach ściernych.

Jednak trzeba ostrożnie podejść do tematu w przypadku kiedy nie ma się doświadczenia w tego rodzaju zabiegach. Nieodpowiednie jej zastosowanie może przyczynić się do zniszczenia lakieru, a nie uzyskania jego perfekcyjnego wyglądu. Jeśli nie czujemy się pewnie w tym temacie warto oddać auto do profesjonalnego zakładu, który zajmie się polerką.

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz