Czym powinien charakteryzować się dobry sklep internetowy?

sklep internetowyW czasach, gdy sprzedaż internetowa jest na bardzo wysokim poziomie, bardzo opłacalne może być założenie własnego sklepu internetowego. Jednakże mało osób potrafi samodzielnie założyć taki sklep. Wiąże się to głównie z problemami natury technicznej do jakich można zaliczyć m.in umiejętność tworzenia grafiki na sklep internetowy, skończywszy na właściwym zaprogramowaniu sklepu. Oczywiście można skorzystać z oferty darmowego oprogramowania sklepu internetu albo zakupić gotowe rozwiązanie jakie oferują co niektóre firmy. Jednak wtedy trzeba liczyć się z tym, że poniesiemy i tak dodatkowe koszty na stworzenie grafiki i jej podpięcie, albo będziemy musieli płacić zewnętrznej firmie miesięczny albo roczny abonament za użytkowanie oprogramowania sklepu, jego hosting itp.

Reklama

Jednym z najciekawszych rozwiązań wydaje się zlecenie wykonania sklepu jakiejś firmie. Przykładowo może to być jakaś agencja interaktywna, która nie dość, że wdroży sklep od A do Z to dodatkowo będzie mogła zajęć się stworzeniem kreacji reklamowych dla sklepu internetowego oraz zająć się jego pozycjonowaniem w wyszukiwarkach. Zanim jednak zdecydujemy się na zlecenie wykonania takiego sklepu internetowego, warto zastanowić się jakie miałby on posiadać możliwości. Moim zdaniem podstawowymi cechami dobrego sklepu są:

  1. Unikalna szata graficzna – jedna z podstawowych rzeczy, a zarazem jedna z najważniejszych. Klient wchodząc do sklepu internetowego właśnie z nią ma pierwszy kontakt. Dobrze zaprojektowana może zachęcić klienta do dokładniejszego zapoznania się z ofertą sklepu, a grafika nieestetyczna, brzydka będzie klienta zniechęcać do zapoznania się z treścią strony. Czyli w skrócie, nieodpowiednia grafika w sklepie internetowym będzie znacząco wpływać na wzrost współczynnika odrzuceń strony, czego chcemy uniknąć, gdyż wpłynie to na zyski ze sprzedaży.
  2. Łatwość obsługi zarówno po stronie klienta jak i administratora – sklep internetowy powinien być jak najbardziej przyjazny dla Klienta. Architektura sklepu powinna być taka, by Klient w jak najmniejszej ilości kliknięć znalazł to czego szuka. Wszelkie zbędne akcje wykonywane na sklepie przez klienta powinny zostać usunięte np. potwierdzenie, że chce coś się dodać do koszyka, albo przebijanie się przez kilkanaście podstron w celu założenia konta w sklepie, albo złożenia zamówienia. Zmuszenie klienta do wykonywania zbędnych kliknięć może przyczynić się do tego, że klient może zrezygnować z zakupu.Prosta obsługi sklepu od strony administrowania go jest rzeczą również ważną. CMS sklepu internetowego powinien pozwalać na jak najszybsze dodawanie nowych produktów, edycje cen itp. czynności. Łatwość administrowania sklepem jest o tyle istotna, że pozwala zaoszczędzać czas, którego przecież nikt nie ma zbyt wiele.
  3. Dodawanie nowych modłów/funkcjonalności – darmowego skrypty sklepów internetowych posiadają szeroką bazę dodatkowych rozszerzeń, które można bezpłatnie pobrać ze stron producentów oprogramowania, bądź stron „fanowskich”. Jednakże takie darmowe moduły często nie oferują funkcjonalności, których potrzebujemy. Tutaj ukazuje się przewaga dedykowanych aplikacji sklepów internetowych oferowanych przez agencje interaktywne. Otóż znając swoje oprogramowanie od podszewki agencja interaktywna może wykonać dodatkowe modułu w bardzo krótkim czasie, za niewielkie pieniądze. Rozbudowa sklepu o dodatkowe moduły jest o tyle istotna, że co roku pojawiają się nowe możliwości zwiększania możliwości sklepu od wdrażania nowych metod płatności, kończąc na integracji sklepu internetowego z nowymi porównywarkami cen.
  4. Optymalizacja pod pozycjonowanie – ważna rzecz z punktu widzenia SEO, czyli zdobywania ruchu za pomocą wyszukiwarki internetowej Google. Dobry CMS pod sklep internetowy powinien dawać łatwość zmienia takich atrybutów jak zmiana meta-tagów na podstronach z produktami i kategoriami produktów, możliwość wygodnej zmiany opisów produktów itp. rzeczy, które mają bezpośredni wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego.

Mniej ważnych cech, które powinien posiadać sklep internetowy można by jeszcze wymienić kilkadziesiąt, jednak mija się to z celem, ponieważ osoba chcąca otworzyć swój sklep internetowy już posiada pewną wizję jego wdrożenia tego sklepu. Dlatego też agencje interaktywne, które tworzą dedykowane oprogramowanie sklepu internetowego, zdają się po części na uwagi klienta, który doskonale powinien zdawać sobie sprawę z tego, co ma być wykonane w takim sklepie, a w czym może zostawić wolną rękę firmie, która podjęła się wykonania sklepu internetowego.

Stopka autorska: agencja interaktywna – http://www.acromedia.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 7.0/10 (liczba ocen: 1)


Komentowanie zamknięte.