Wybrane formy reklamy firmy w Internecie

Firma w Internecie – temat bardzo popularny i… z miesiąca na miesiąc coraz popularniejszy. Reklama firmy w Internecie interesuje przedsiębiorców niezmiernie. Nic dziwnego, gdy telewizja traci prym jeśli chodzi o reklamę – Internet z roku na rok jest coraz szerzej wykorzystywany w działaniach promocyjnych.

Reklama

wykres

Jak więc firma może reklamować się w Internecie? Jak zorganizować kampanię, aby reklama w Internecie przyniosła firmie dużo profitów przy najmniejszym koszcie? Jakie są formy reklamy firmy w Internecie? Zapoznajmy się dzisiaj z najpopularniejszymi: pozycjonowaniem i linkami sponsorowanymi.

Zanim jednak przejdziemy do omówienia form reklamy w Sieci, warto zwrócić uwagę na jedną istotną rzecz: firma powinna nieco inaczej podejść do reklamy w Internecie niż do reklamy w tradycyjnych mediach. Internet jest bowiem medium nieco innym i „tradycyjne” podejście typu „wciśnijmy klientom do głów nasz przekaz” sprawdza się – ale bardzo słabo. W Internecie lepiej wykorzystać naturalną tendencję internautów do poszukiwania informacji i im tą informację dać – wplatając w nią przekaz marketingowy.

Przejdźmy więc do form promocji firmy w Internecie.

Reklama firmy w wyszukiwarce

Jeśli chodzi o reklamę firmy w wyszukiwarce, to mamy dwie możliwości: pozycjonowanie i linki sponsorowane.

Pozycjonowanie to podnoszenie pozycji strony firmy w wynikach wyszukiwania określonych fraz. Jeśli Twoja firma produkuje zajmuje się np. reklamą firm w Sieci, internauta zapewne będzie jej szukał wpisując w Google takie frazy jak „firma w Internecie” lub „reklama firmy w Internecie” plus ewentualnie nazwę miasta. Powinieneś być więc zainteresowany tym, żeby Twoja strona www pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania tych fraz – w tym pomoże Ci właśnie pozycjonowanie.

Druga forma reklamy firmy w Internecie to tzw. linki sponsorowane. Linki sponsorowane to linki, które pojawiają się nad i z prawej strony wyników „naturalnych”. Przestrzegając wytycznych Google możesz zamieścić w tym miejscu swoją reklamę (wytyczne znajdziesz bez problemu po założeniu konta w programie Google Adwords).

Reklama firmy za pomocą linków sponsorowanych polega na tym, że ustawiasz swoje reklamy na określone przez siebie frazy i słowa kluczowe. Podobnie jak w pozycjonowaniu – jeśli zdecydujesz się na frazę „firma w Internecie”, Twoja reklama będzie wyświetlana gdy internauta wpisze taką frazę do wyszukiwarki.

Jest tu jednak pewien ważny szczegół: Twoja reklama może nie być wyświetlana za każdym razem. Zależy to od tego, jak duży budżet ustaliłeś i jak wiele płacisz za kliknięcia. Przykładowo, ustaliłeś budżet na 500 zł. Za kliknięcie płacisz 1 zł – to realna kwota. „Stać Cię” więc na 500 kliknięć. Jeśli więc fraza „„firma w Internecie” jest wpisywana w wyszukiwarkę np. 3000 razy w miesiącu, Twoja reklama będzie wyświetlona co szósty raz. Jest to oczywiście tylko przykład, ale myślę, że teraz rozumiesz o co mi chodzi.

Koszty

W przypadku pozycjonowania, całkowity koszt jest sumą na jaką umówisz się z pozycjonerem. Najbardziej popularne jest opłacanie co miesiąc – w momencie gdy przestajesz płacić za pozycjonowanie, pozycjoner przestaje dbać o Twoją stronę www i krok po kroku traci ona uzyskane pozycje.

W przypadku reklamy za pomocą linków sponsorowanych, płacisz za każde kliknięcie w Twoją reklamę. Koszt takiego kliknięcia może być różny, w zależności od ilości konkurencji. W tańszych frazach może wynieść np. 1 zł za klik, w droższych – nawet do 5-6 złotych.

Od tego, ile jesteś w stanie zapłacić za jedno kliknięcie, zależna jest pozycja Twojej reklamy – jeśli deklarujesz, że możesz zapłacić więcej niż konkurencja, reklama Twojej firmy pojawi się wyżej (nie jest to jedyny czynnik, ale jeden z ważniejszych, o reszcie poczytaj na stronach programu AdWords).

Dodatkowym kosztem w przypadku reklamy za pomocą linków sponsorowanych może być opłata dla osoby/firmy, która będzie zarządzała Twoją kampanią. Reklama w AdWords jest bowiem tylko z pozoru banalnie prosta, w praktyce okazuje się, że trzeba poznać ten program, żeby budować efektywne i niedrogie kampanie. Zanim go poznasz, wydasz pewnie trochę pieniędzy. Może warto się zastanowić czy bardziej opłacalne nie będzie zatrudnienie specjalisty od reklamy firmy w wyszukiwarce?

To już koniec tego artykułu. Mam nadzieję, że nieco przybliżyłem Ci zagadnienie reklamy firmy w Internecie. Na koniec podpowiem jeszcze jedną rzecz: wpisz sobie w wyszukiwarce frazy lub słowa, które dobrze określają to, czym się zajmujesz, tak jak w przykładzie powyżej: „firma w Internecie” lub „reklama firmy w Internecie”. Zobacz ile reklam się pojawia. Porównaj to z innymi frazami – im więcej reklam, tym większy koszt musisz wziąć pod uwagę. Ale nie przejmuj się: skuteczną kampanię możesz przeprowadzić nie będąc wcale na pierwszym miejscu!

Życzę Ci, żeby Twoja firma skutecznie reklamowała się w Internecie!

Stopka autorska: firma w Internecie – http://emarketing.krawczykowski.net.pl/224/reklama-firmy-w-internecie-%E2%80%93-jak-firma-moze-reklamowac-sie-w-internecie/

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 10.0/10 (liczba ocen: 1)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz