Gry i aplikacje na Facebook jako forma reklamy

Coraz więcej firm chce reklamować się za pomocą Facebooka, zlecają agencjom interaktywnych wykonanie fanpage’y a potem dziwią się, że praktycznie nie ma żadnych fanów. Jeżeli nie jesteśmy Coca – colą to najczęściej trzeba włożyć tr9oche wysiłku wypromowanie naszej strony fanowskiej. Bardzo dobry narzędziem do tego są gry i aplikacje na Facebook.

Reklama

facebookNajczęściej mechanizm zdobywania fanów na Facebooku jest bardzo prosty – aby wziąć udział w grze lub aplikacji należy zostać fanem strony. Jeżeli jednak chcemy aby “lubisie” stali się prawdziwymi fanami naszej marki, musimy  trochę pokombinować.

Po pierwsze warto zaplanować konkurs, aplikację lub grę na Facebook tak, aby była powiązana z nasza marką – pomoże to przyciągnąć użytkowników, którzy mogą być zainteresowani naszym produktem. To zwiększa szanse na to, że przygoda z naszym fanpage’m nie skończy się na skorzystaniu z aplikacji konkursowej lub kilkukrotnym zagraniu w grę. Warto pamiętać, ze główna wartością marketingu na Facebooku nie jest ilość fanów, ale ich zaangażowanie.

Aplikacje i gry na Facebook powinny angażować użytkowników przez dłuższy czas, żeby mogli oni nawiązać więź z marka (a właściwie, żeby marka mogła nawiązać więź z nimi). Dobrym rozwiązaniem są więc na przykład aplikacje oparte na zasadzie kilkudniowego konkursu, albo gry polegające na codziennym zbieraniu punktów. Możemy tu wykorzystać fakt, że więszość uzytkowników jest “podpięta na stałe” do portali społecznościowych, a przynajmniej loguje się do nich codziennie.

Warto też zachęcać użytkowników do zapraszania znajomych – w końcu w znajomościach leży siła Facebooka. Ważnym elementem zwiększającym popularność naszej aplikacji czy gry będzie nawiązanie do aktualnych wydarzeń, czy trendów – takie gry są najchętniej rozsyłane przez użytkowników. Wtedy nasza gra czy aplikacja nie tylko wykorzystuje mechanizmy społecznościowe, ale także – co jest duża zaletą social media jako takich – pozwala użytkownikom wyrażać swój stosunek do tego co się dzieje w danej chwili.

Idealna aplikacja lub gra na Facebook powinna więc być powiązana z produktem, ale też ułatwić użytkownikom to, co zazwyczaj robią za pośrednictwem social media – zabawę, dzielenie się treściami, rywalizację w grach oraz demonstrowanie swojego stosunku do wydarzeń lub zjawisk, które aktualnie rozpalają ich wyobraźnie (lub chociaż emocje). Wtedy możemy liczyć na to, że taka apliakcja zadziała i przyniesie nam wymierne zyski, bo oprócz – nie zawsze wystarczająco atrakcyjnej – możłiwości kontaktu z nasza marką czy wygrania nagród, kusimy potencjalnych uzytkowników dodatkowym bonusem – dajemy im narzędzia ułatwiające codzienne zycie.

Stopka autorska: Aplikacje i gry na Facebook – http://www.reklamowegry.pl/Tag/Facebook/

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz