Ile kosztuje reklama w internecie?

Wielu ludzi twierdzi, że „jeśli nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz”, co faktycznie z roku na rok staje się coraz bardziej prawdziwe. Wszystko przez że coraz większe grono mieszkańców naszej planety nawet podstawowych informacji szuka w Internecie.

Reklama

wyszukiwarkaDlatego też reklama w globalnej sieci w dzisiejszych czasach nie jest już przywilejem, czy przewagą nad konkurencją, lecz obowiązkiem, który ciąży na każdym nowo powstałym przedsiębiorstwie. Jednak czy każda firma może sobie na to pozwolić? Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta, ponieważ koszta samej strony www oraz jej promocji w Internecie są bardzo zróżnicowane.

I tak na stronę www opartą na prostym kodzie html lub też darmowym, powszechnienie znanym systemie CMS możemy wydać kilkaset złotych, które głównie będzie nasz kosztować indywidualna szata graficzna oraz struktura witryny. W przypadku bardziej profesjonalnych rozwiązań, kwota ta wzrasta do kilku tysięcy złotych, jednak nada jest tu mowa o gotowym rozwiązaniu, które zostania zaadoptowane na potrzeby firmowej strony internetowej. Jeśli interesować nas będzie rozwiązanie dedykowane, wówczas musimy głębiej sięgnąć do kieszeni, z której będziemy musieli wyjąć od 10 000 do nawet 50 000 złotych. Cena strony internetowej rośnie wraz z ilością nietypowych funkcjonalności, podstron, a także czasem jaki będzie potrzebny do jej stworzenia.

Równie bardzo zróżnicowane są koszta promocji strony www, która musi zaistnieć na portalach społecznościowych oraz w wyszukiwarkach internetowych. W przypadku pozycjonowania w najpopularniejszych wyszukiwarkach wydatki jakie będziemy zmuszeni ponieść oscylują w granicach od kilkudziesięciu do kilkuset złotych za jedną frazę, na którą będzie pozycjonowana nasza strona. Dokładna kwota zależna jest od popularności danego słowa zarówno wśród konkurencji, jak i firm SEO. Dlatego też jeśli chcemy zaoszczędzić na działaniach SEO, a przy tym zwiększyć ruch na stronie www kierowany na witrynę z wyszukiwarki internetowej możemy wykorzystać choćby metodę długiego ogona, czyli pozycjonowanie na kilkadziesiąt mniej konkurencyjnych słów kluczowych. Innym sposobem na zmniejszenie wydatków na promocję strony www w wyszukiwarce internetowej jest zamiana pozycjonowania na linki sponsorowane Google AdWords, które w krótkim czasie zwiększą ruch na naszej stronie nawet kilkaset razy.

Linki tego typu wyświetlają się w wyszukiwarce Google, a dodatkową zaletą oprócz ich ceny jest możliwość kierowania kampanii na dokładną grupę społeczną, które wybierzemy pod względem wpisywanych hasłem, regionu, czy też wykorzystywanego oprogramowania w postaci systemu operacyjnego.

Ostatnią formą promocji, która może skutecznie reklamować naszą stronę internetową, w przy tym nie wiele kosztuje są konta na portalach społecznościowych, które gromadzą użytkowników zainteresowanych naszą ofertą i przy pomocy kilku kliknięć pozwalają na rozsyłanie wiadomości promocyjnych do setek użytkowników. Taka forma reklamy jest całkowicie bezpłatna, a przy odpowiednim zaangażowaniu może być bardzo skuteczna.

Jak widać istnieje wiele dróg promocji w Internecie, które generują bardzo zróżnicowana koszta, dzięki czemu w Internecie mogą się reklamować zarówno duże, jak i te małe, lokalne firmy.

Stopka autorska: strony www – http://www.webpiksel.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz