Jak sprawić, aby reklama była skuteczna?

Często przeglądając bloki reklamowe na stronach internetowych lub oglądając ulotki wręczane na ulicy mam wrażenie, że reklama jest projektowana przez niewłaściwe osoby. Brakuje w niej przemyślanych haseł marketingowych oraz pomysłu dotarcia do grupy docelowej. Bardzo często wobec tego dochodzi do sytuacji, w której inwestycja w reklamę nie zwraca się nawet w 50 procentach! Najczęściej błędem jest wybór niedoświadczonej agencji lub tworzenie materiałów reklamowych samodzielnie.

Reklama

Jak powinna wyglądać skuteczna reklama?

reklamaNa początku planowania naszej reklamy musimy dokładnie zastanowić się co dokładnie chcemy zaoferować, a także jacy ludzie będą naszą grupą docelową. Przykładowo reklama wymiany opon wewnątrz autobusów nie przyniesie takich efektów jak szyld przy ruchliwym skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną.

Określamy nasz „target”

Podczas tworzenia reklamy tak jak wspomniałem wcześniej niezwykle istotne jest ustalenie grupy docelowej czyli tak zwanego targetu. Pomoże nam to przede wszystkim w opracowaniu metod dotarcia do osób z grupy docelowej. Przykładowo do młodych ludzi łatwo możemy dotrzeć poprzez internet oraz portale społecznościowe, z których korzysta niemal każdy z nich. Do osób starszych najbardziej trafiają duże reklamy w autobusach oraz ulotki reklamowe rozdawane na ulicach miast (najlepiej przy rynkach i kościołach).

Czym zachęcimy potencjalnych kupców?

Przyciągnięcie ludzi do własnej oferty nie jest takie trudne, jeżeli ustalimy z czym jesteśmy lepsi od konkurencji. Może być to lepsza lokalizacja, niższe ceny lub wyższa jakość świadczonych usług lub oferowanych towarów. Naszą zaletę w widoczny sposób powinniśmy podkreślić na ulotce reklamowej. Jeśli rzeczywiście nasza oferta będzie atrakcyjniejsza cenowo lub lepsza niż konkurencji, to będziemy mieć dużą szansę na pozyskanie klienta. W ostatnich czasach, gdy opłacalność oraz konwersja są najważniejsze powstały firmy, które zajmują się badaniem czytelności ulotek. Polega ona przeanalizowaniu zachowania ludzi po otrzymaniu ulotki reklamowej. Badania zazwyczaj są prowadzone na grupach około 1000 osób, a jej wyniki pomagają w poprawieniu reklamy w taki sposób, aby przyniosła największe korzyści. Taki zabieg jest korzystny przede wszystkim w przypadku planowania dużej reklamy ze sporym nakładem pieniężnym.

Pozyskaj klienta raz na zawsze

Reklama jest oczywiście ważna, ale jeszcze bardziej istotny jest sposób w jaki będziemy świadczyli nasze usługi lub jaka będzie jakość naszych towarów. Nie sposób przyciągnąć klienta do siebie jeden raz, lecz na stałe. Dobra reklama to zaledwie połowa sukcesu. Osiągając sukces w postaci pierwszych klientów postaraj się, aby ich liczba nie malała, a wzrastała poprzez ich polecenia. Warto utrzymywać z klientami stały kontakt, na przykład przez FanPage na Facebook.com. Pozwoli nam to już bezpłatnie ogłaszać nadchodzące promocje w naszej firmie lub w sklepie.

Stopka autorska: badaniem czytelności ulotek – http://czytelnosc.pl/

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 10.0/10 (liczba ocen: 1)


Liczba komentarzy do artykułu: 1

  1. avatar

    Zgodzę się, że agencja agencji nie równa, a jeszcze jak bierzemy się za to sami to już w ogóle może nie przynieść efektu.
    Stare dobre porzekadło, że reklama jest dźwignią handlu…. jakby na to nie patrzeć.
    Pozdrawiam

    VA:F [1.9.18_1163]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Skomentuj Kastom