Jak targetowanie zmienia banery internetowe?

Banery internetowe to dość popularna metoda promocji witryn internetowych i nie tylko. Często jednak widuje się banery, które są już na pierwszy rzut oka niedopracowane, a często też umieszczone w miejscach, w których nie mają szansy na okazanie swojej efektywności.

Reklama

wzrost- wykresSkupmy się więc na tym, jak związana jest definicja grupy docelowej z pewnymi ważnymi elementami banerów na strony www. Zaczynać należy zawsze od określenia, co tak naprawdę chcemy promować: markę czy produkt. Decyzja jest wiążąca i choć nie wystarczy do zaprojektowania dobrych banerów internetowych, wpłynie na dalsze decyzje. Wykorzystanie banerów animowanych do promocji marki i zwiększania świadomości oraz rozpoznawalności znaku często, nie mówię, że zawsze, mija się z celem. Bardzo często animowane banery są zwyczajnie puste, ponieważ w przypadku kampanii, nazwijmy to, świadomościowej, rzadko mamy aż tyle treści, aby na banerach przewijały się hasła reklamowe. Chodzi raczej o to, aby potencjalny klient dobrze zapamiętał nasze logo, nazwę lub adres internetowy. Oczywiście banery flash można w tym celu wykorzystać, będą zazwyczaj jednak animowane subtelniej niż w przypadku banerów promujących produkt, które muszą często rywalizować z banerami konkurencji w sposób bezpośredni.

Głównym czynnikiem, który będzie decydował o wyborze formy banerów, będą upodobania klientów. Możemy założyć, że banery kierowane na sektor dla biznesu będą subtelniejsze, ale bogatsze w detale, lepiej dopracowane graficznie i tak naprawdę uboższe w szczegóły techniczne dotyczące produktu. Wynika to z tego, że zwracamy się często do profesjonalistów, którym nie trzeba tłumaczyć na przykład zasad działania urządzenia, które sprzedajemy. Z drugiej strony, jeśli reklamujemy na przykład komputery dla graczy, tu ważniejszy od wyglądu sprzętu, będzie opis jego możliwości, a reklama taka musi kojarzyć się z nowoczesnością i szybkością sprzętu, więc siłą rzeczy większą wagę niż do technicznej strony banera, przykłada się do jego wyglądu.

Banery internetowe w technologiach statycznych kierujemy raczej do klientów, którzy kupują pod wpływem krótkiego impulsu. Taki baner jest widoczny w całości od razu. Jeśli mamy pewność, że nasz potencjalny klient poświęci banerowi na przykład 15 sekund swojego czasu, możemy zaryzykować stworzenie ładniejszego, ciekawszego banera we flashu czy Javie.

Inne czynniki, takie jak płeć, wiek czy status społeczny, a nawet wielkość rodziny, również zostały uwzględnione w wielu profesjonalnych opracowaniach dotyczących planowania i projektowania kampanii banerowej. Na pewno mają one jakieś znaczenie, jednak możemy założyć, że to czynniki drugorzędne, które mogą pomóc w planowaniu, ale na pewno nie zastąpią pierwszego szkicu, którego dokonuje się właśnie zgodnie z tym, co opisałem w artykule. Zresztą każdy, kto przygotował kilka kampanii, wyrabia sobie szósty zmysł, który pozwala lepiej zaprojektować baner, posługując się bardziej doświadczeniem i instynktem niż książkową wiedzą.

Stopka autorska:

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz