Jak wybrać agencję reklamową?

Tylko Poznań ma ich prawie pół tysiąca. Inne wielkie miasta także mają się czym pochwalić. Jednak z tak wielkiej masy firm tylko niewielki odsetek może rzeczywiście zaoferować jakość usług na wysokim poziomie. Bo agencja reklamowa nie zawsze znaczy to samo. Jak więc wybierać tę, która będzie najlepsza?

Reklama

reklamaSama nazwa niewiele jeszcze mówi. Bo agencja reklamowa to pojęcie bardzo szerokie. Dwie firmy sąsiadujące ze sobą w biurowcu i oferujące usługi pod tym hasłem mogą nie mieć ze sobą nic wspólnego. A jednak obie działać będą w obszarze reklamy i marketingu i obie mogą przynosić korzyści swoim klientom. Jednak tylko wtedy, kiedy ich usługi zostaną odpowiednio dobrane.

Planowanie, wyznaczanie priorytetów i celów to w tym przypadku klucz do sukcesu. Firma, która chce skorzystać z usług agencji reklamy powinna na początku dobrze określić, czego oczekuje i jakie ma do reklamy podejście. A dopiero potem wybierać spośród setek podmiotów świadczących różne usługi w tym zakresie.

O tym, że jest w czym wybierać świadczy informacja, którą znaleźć można w Panoramie Firm. Sam Poznań ma około 500 agencji reklamowych, w województwie wielkopolskim jest ich drugie tyle. A to tylko jedno miasto wojewódzkie. Ta liczba pokazuje nie tylko mnogość podmiotów na rynku, ale także wagę odpowiedniego planowania. Bo jeśli zawęzić kryteria wyszukiwania, podmiotów pokaże się zaledwie kilkadziesiąt, z czego kilka godnych zaufania.

Ponieważ wybór agencji zaczyna się na etapie definicji potrzeby klienta, dobrze jest dowiedzieć się, co kryje się za tym pojęciem. Przede wszystkim firma, która chce, żeby jej promocją zajmowała się agencja reklamowa z Poznania, powinna zdefiniować, czy zależy jej na kampanii wizerunkowej czy sprzedażowej. A może jeszcze jakiejś innej. Jaki ma być jej cel? Czy chodzi o podniesienie świadomości marki u potencjalnych klientów, którzy jeszcze jej nie znają? A może o przywiązanie tych, którzy już z usług czy produktów firmy korzystają? Może chodzi o dotarcie do klientów z informacją o ciekawej promocji? Od odpowiedzi na te pytania zależeć będzie, jaka agencja reklamowa najlepiej przysłuży się firmie.

To jednak nie koniec. Bo przecież reklama to obecność w każdym rodzaju mediów. Telewizja, radio, prasa drukowana i Internet – możliwości i kombinacji jest wiele. Jeśli dodać do tego reklamę zewnętrzną na billboardach czy plakatach oraz działania prowadzone za pomocą ulotek lub kampanii eventowych zobaczymy całą konstelację możliwości. A to tylko z grubsza przedstawiony podział. W samym internecie reklama może znajdować się w wyszukiwarce, na znanych portalach czy w sieciach społecznościowych. Może mieć formę bloga albo banerów wyskakujących po wejściu na stronę główną jakiegoś serwisu. Każda z tych form może być obsługiwana przez inną agencję.

Wyznaczenie celów nie kończy wcale listy zadań do wykonania przez firmę poszukującą agencji. Jest jeszcze przecież określenie budżetu, czyli tego, na co firmę stać, a także weryfikacja samej agencji. Tę ostatnią umożliwiają zwykle referencje i przegląd zrealizowanych projektów.

Stopka autorska: agencja reklamowa z Poznaniahttp://www.amstudio.com.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 8.0/10 (liczba ocen: 1)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz