Konwersja w landing page zależy od biznesu

Każde działanie marketingowe ma swoją skuteczność. Zmierzyć ją można dopiero po wprowadzeniu w życie, jednak istnieją dane statystyczne, na podstawie których można przewidzieć z pewnym prawdopodobieństwem wyniki.

Reklama

myszka komputerowa

Jako jeden z najważniejszych elementów kampanii marketingowych wymieniany jest landing page. Jest to strona docelowa na którą trafiają użytkownicy po kliknięciu w bannery, linki sponsorowane czy inne formy reklamy odsyłającej. To na landing page dokonuje się ostateczna decyzja o skorzystaniu z oferty na niej zaprezentowanej. Inaczej mówiąc strona produktowa to miejsce gdzie dokonuje się konwersja. Jest rewelacyjną metodą zwiększającą zyski.

Współczynnik konwersji oczywiście zależy od właściwego wykonania, którym charakteryzuje się strona docelowa. Jednak nawet najlepiej przygotowana strona produktowa będzie miała różne poziomy skuteczności w zależności jakiej branży dotyczy produkt/usługa. Najwyższą skuteczność przewiduje się dla katalogów, aż 6,1 procenta. Sklepy specjalistyczne mogą liczyć na 3,9 procenta konwersji. Moda to już „tylko” 2,2 procenta, odrobinę mniej bo 2,1 procenta i 2 procenty mają odpowiednio podróże i domy oraz meblarstwo. Sporty to kolejny spadek do 1,4 procenta konwersji i elektronika z 1,1 procentem.

Jaki obrazowy wpływ ma to na landing page? Dla przykładu na 1000 użytkowników, którzy trafili na stronę docelową odnośnie mody, 22 z nich dokona konwersji czyli zakupią określony towar, zapiszą się na newsletter, zostawią swoje dane kontaktowe. Dlatego trzeba zwracać uwagę do jakiej grupy kierować przekaz.

Stopka autorska: landing page – http://www.landing-page.pl/

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz