Kupujesz w sieci? Oto 3 rzeczy, które musisz wiedzieć

Zakupy w Internecie to coraz popularniejszy sposób zaopatrywania się nie tylko w trudno dostępne artykuły specjalistyczne, które trzeba sprowadzać z zagranicy. Obecnie coraz więcej konsumentów z powodzeniem robi w Internecie również zakupy spożywcze czy też zaopatruje się w sieci w odzież oraz obuwie. Co musisz wiedzieć, zanim zdecydujesz się na ofertę konkretnego sprzedawcy?

Reklama

Szukając sklepu, który najlepiej spełni twoje oczekiwania, sprawdź opinie poprzednich klientów na temat dostarczanych przez niego usług oraz dokładnie prześwietl jego ofertę. Warto także przeczytać regulamin robienia zakupów u każdego dostawcy. W ten sposób unikniesz niemiłych niespodzianek.

1. O każdym sprzedawcy znajdziesz opinie

Niezależnie od tego, czy chcesz zrobić zakupy odzieżowe na portalu aukcyjnym Allegro, czy zakupy spożywcze w jednym z supermarketów internetowych takich, jak Tesco albo Frisco, opinie jego poprzednich klientów bez problemu znajdziesz w sieci. Przykładowo, na temat sklepów spożywczych online pojawiły się wpisy blogerów, którzy zrobili dla swoich czytelników swego rodzaju testy konsumenckie. Najpierw zarobili zakupy w kilku sklepach, na przykład Auchan, E.Leclerc czy Frisco, opinie o każdym z tych doświadczeń dokładnie opisali a następnie podsumowali w przejrzysty sposób.

Innym przykładem jest ranking supermarketów online zrobiony przez portal Totalmoney. Jego zwycięzcą w 2016 roku został sklep Frisco, opinie o Auchan oraz supermarkecie Piotr i Paweł także były bardzo dobre. Zawsze, zanim zdecydujesz się na zakupy u któregoś ze sprzedawców internetowych, sprawdź, co mówią o nim jego poprzedni klienci.

2. Czytaj regulaminy, a unikniesz niespodzianek

Czy zdarzyło ci się słyszeć o przykładach rozczarowanych internautów, którzy dopiero po opłaceniu zakupów (na przykład odzieży, butów, biżuterii) doczytali, że towar będzie wysłany z Chin lub Indii, a sprzedawca ma na jego dostarczenie 2 miesiące bez możliwości sprawdzania na bieżąco, co dzieje się z paczką? Łatwo unikniesz takich niemiłych niespodzianek, jeśli zachowasz zdrowy rozsądek. Oryginalne obuwie sportowe za mniej niż ¼ ceny? Raczej mało prawdopodobne jest, że szybko otrzymasz pełnowartościowy produkt.

3. Zawsze masz prawo zwrócić towar

Kupując w sklepie internetowym, masz prawo rozmyślić się i w ciągu 10 dni odesłać towar do sprzedawcy. To, czy odsyłasz nieudany zakup na swój koszt czy też koszt sprzedawcy wynika z indywidualnych ustaleń, jednak zawsze masz prawo zrezygnować z zakupu. To szczególnie ważne, gdy kupujesz odzież albo obuwie, czyli takie artykuły, które wymagają przymierzenia. Sklepy stacjonarne nie mają obowiązku przyjmować zwrotów, a jeśli tak się dzieje, wynika to jedynie z dobrej woli sprzedawcy. Trzeba pamiętać przy tym, że zwrot towaru nie jest jego reklamacją. Ta druga procedura zachodzi, gdy kupiony towar okazał się wadliwy.

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 10.0/10 (liczba ocen: 1)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz