Badania za pomocą linków sponsorowanych

linki sponsorowaneLinki sponsorowane czy też reklamy typu PPC („Pay Per Click”) są wykorzystywane w marketingu internetowym w celach promocyjnych oraz sprzedażowych. W dosyć krótkim czasie pozwalają nam wygenerować spory ruch składający się z użytkowników zainteresowanych naszą ofertą. W ten oto sposób znaczna część ludzi związana z marketingiem internetowym wykorzystuje ten kanał reklamowy.

Jednakże nie wszyscy. Czy wiedzieliście, że podczas katastrofy w Zatoce Meksykańskiej firma za nią odpowiedzialna, Koncern BP, korzystała z linków sponsorowanych aby podbudować swój nadszarpnięty PR? Zastosowań kampanii typu PPC może być całkiem sporo a korzyści oraz wnioski z nich płynące wartościowe – w poniższym artykule postaram się przytoczyć parę z nich.

Reklama

Testowanie layout’ów

Profesjonalne  layouty stron wymagają dużych nakładów pieniędzy, czasu i pracy. Co jednak, gdy po wydaniu kilku tys. zł i kilkumiesięcznej pracy okazuje się, że naszym zdaniem „lepszy” design okazuje się w rzeczywistości gorszy?

W Internecie testowanie jest kluczem do wszystkiego – nie możemy polegać na własnej subiektywnej opinii – musimy zapytać o opinię użytkowników. Aby jednak przeprowadzić tego typu test potrzebujemy sporego ruchu. Wtedy właśnie z pomocą mogą nam przyjść kampanie PPC. Dzięki nim możemy „nakierować” odpowiedni ruch na dwie beta wersje naszej strony i sprawdzić która wersja sprawdza się lepiej. Wtedy też możemy przystąpić do dalszych prac nad wytypowanym przez użytkowników zwycięzcą.

„Czasowstrzymywacz” czy może „Wstrzymywacz Czasu” ?

Wymyślenie odpowiedniej nazwy produktu czy na przykład tytułu książki również może nie być rzeczą prostą – rzecz jasna pomysłów z pewnością będzie sporo, jednakże jak wytypować ten który przyjmie się na rynku i zapewni nam komercyjny sukces?

Również w tym momencie kampanie PPC przychodzą nam z odsieczą. Za pomocą np. Google AdWord możemy przeprowadzić kampanię z różnymi nazwami naszego nowego produktu i sprawdzić która nazwa zostanie bardziej doceniona.  To na pewno lepsze rozwiązanie niż uruchomienie całej linii produkcyjnej, przygotowanie marketingu offline i późniejsze stwierdzenie, że nazwa naszego produktu to ogromne „faux pas”.

Badanie przyszłego zainteresowania, popytu

Wyobraźcie sobie, że jako producent chcecie wprowadzić nowy produkt na rynek, jednakże nie macie pojęcia czy się przyjmie. Albo jako dystrybutor chcielibyście zacząć sprowadzać do Polski produkt, który świetnie sprzedaje się w UK ale boicie się ryzyka. Potrzebne jest rozpoznanie zainteresowania nowym produktem na rynku. Dzięki kampaniom PPC nie tylko uzyskamy potrzebne informacje, ale również, w odróżnieniu od tradycyjnych kanałów (TV, radio) będziemy w stanie wykonać zaawansowaną analizę zebranych danych, która pozwoli nam lepiej dopasować produkt do realiów naszego rynku.

Jak widzicie umiejętność spojrzenia na linki sponsorowane z innej perspektywy pozwala na odkrycie dodatkowych korzyści, jakie można dzięki nim uzyskać. To jak je wykorzystamy, a raczej jak wykorzystamy ruch przez nie kierowany zależy w gruncie rzeczy tylko od naszej wyobraźni. Pewne jest jednak to, że za ich pomocą możemy zrobić znacznie więcej niż tylko reklamować i sprzedawać własne produkty.

Stopka autorska: Google AdWord – http://www.smartyou.pl/

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 8.3/10 (liczba ocen: 3)


Liczba komentarzy do artykułu: 1

  1. avatar

    PPC przydaje się także do przetestowania, na które frazy kluczowe warto pozycjonować witrynę.

    VN:F [1.9.18_1163]
    Rating: +4 (from 4 votes)

Dodaj komentarz