Marketing internetowy – nie taki diabeł straszny…

Prowadzisz własny biznes, który jakoś się turla, ale martwi Cię to, że mimo początkowych szacunków, nadal nie masz z tego kokosów? Czas najwyższy pomyśleć o trochę lepszej promocji swego przedsięwzięcia, niż wydrukowanie kilku ulotek i zamieszczenie ogłoszenia w lokalnej gazecie. Reklamować swoje usługi możesz bowiem na wielu polach, a przede wszystkim – w internecie, który stanowi główne źródło poszukiwań interesujących nas ofert. Od razu jednak uzmysłowić sobie trzeba, że marketing w sieci nie kończy się na stworzeniu własnej strony www… Wszak to dopiero początek całej zabawy.

Reklama

Tak czy owak – od czegoś jednak zacząć trzeba – a zbudowanie własnej witryny to absolutna podstawa. Nie musi, a nawet nie powinna być ona szczególnie rozbudowana (by nie wprowadzać niepotrzebnie chaosu i zamieszania), natomiast zawierać obowiązkowo musi opis wykonywanych usług, informacje kontaktowe, parę zdań na temat twojej firmy, portfolio, ewentualnie przykładowe realizacje, szablony, itd. – wszystko w zależności od profilu działalności. Mając taką bazę, można przystąpić do dalszych, bardziej skonkretyzowanych i specjalistycznych działań.

Pozycjowanie

To, że masz stronę internetową, wcale nie musi oznaczać, że pojawiać się ona będzie w wynikach wyszukiwania zawsze, gdy ludzie szukać będą usług, które oferujesz. No chyba, że w ogóle nie masz konkurencji, co jednak jest zupełnie mało prawdopodobne. W najlepszym wypadku pojawiać się będziesz na którejś z kolei stronie w google’owych wynikach. Co więc zrobić, by nasze usługi pojawiły się w pierwszej dziesiątce albo jeszcze lepiej – w pierwszej trójce po wpisaniu do okienka interesującej nas frazy? Należy zabrać się poważnie za pozycjonowanie swojej strony pod kątem najbardziej trafnych słów kluczowych. Brzmi to trochę, jak uprawianie czarnej magii, jednak dla ekspertów od spraw SEO (search engine optimalization) to wymagająca sporej wiedzy, techniczna praca – warto więc zlecić im optymalizację swojego serwisu i wyprowadzenie go na dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Marketing społecznościowy

Kolejny trend, którego nie sposób przeoczyć. Strony firmowe na Facebooku, Google+, ewentualnie na YouTube – to minimum pozwalające utrzymać stały kontakt ze swoimi potencjalnymi klientami, informując ich o wszystkich zmianach i promocjach. To również doskonały sposób na przygotowywanie specjalnych okazji dla swoich najbardziej wiernych i aktywnych “fanów”. By zrealizować ten pomysł, również potrzebna jest ręka fachowca, który stworzy skuteczną strategię komunikacji i umiejętnie ją wdroży.

Buzz marketing

Inaczej marketing szeptany – czyli przemycanie informacji o swojej działalności w sposób “incognito” na forach internetowych, blogach i innych miejscach przeznaczonych do nieformalnej wymiany opinii. Brak formalności nie oznacza tutaj jednak braku profesjonalizmu – ponieważ nieumiejętne prowadzenie takich działań może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Warto też zadbać o kampanię AdWords, czyli płatną reklamę w wyszukiwarkach. W przeciągu kilku tygodni takie działania powinny przynieść stopniowy wzrost ruchu na stronie – i więcej zapytań ofertowych, co z pewnością zaoowocuje szybkim przyrostem liczby klientów i… odpowiednimi zyskami.

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 9.5/10 (liczba ocen: 4)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz