Świat reklamy od zawsze odznaczał się niesamowitą kreatywnością w poszukiwaniu sposobów skutecznego dotarcia do potencjalnego klienta. Począwszy od tradycyjnych reklam w prasie i na billboardach, poprzez telewizyjne spoty reklamowe, aż na reklamie w Internecie kończąc. Każdy z tych segmentów reklamy posiada swoje wady i zalety oraz swoje grupy docelowe. Jednak wraz z rozwojem marketingu interaktywnego, reklama w Internecie wyrasta na najbardziej zaawansowaną i zróżnicowaną. Przykładem jej niezwykłych możliwości jest marketing szeptany.
Na wstępie warto zastanowić się nad samą istotą tego zagadnienia, którego pochodzenie związane jest z dawnym terminem „poczty pantoflowej”, określającym ustny, bezpośredni sposób przekazywania różnych informacji (a bardzo często również niezweryfikowanych plotek) pomiędzy grupą znajomych, czy też współpracowników, z którymi codziennie przebywamy. Świat reklamy dostrzegł wówczas ogromne możliwości takiego sposobu przekazywania informacji marketingowej, a łącząc to z rewolucją w sposobie komunikacji, którą zawdzięczamy rozwojowi Internetu, powstał nowy jej segment – marketing szeptany.
Z punktu widzenia przeciętnego użytkownika sieci, reklamy, którymi jest atakowany, wywołują raczej wyłącznie irytację, niż zachętę to odwiedzenia konkretnej strony lub zakupu reklamowanego produktu. Każdy z nas z pewnością miał styczność ze stronami, które agresywnie atakują nas wyskakującymi bannerami i ogromnymi powierzchniami reklamowymi, gdyż jest to aktualnie powszechna praktyka. Zdecydowanie bardziej skuteczny jest omawiany marketing szeptany, czyli wszelkie działania w Internecie inicjujące dyskusje i rozmowy na temat danego produktu pomiędzy internautami. Bardzo często miejscem tego typu konwersacji są fora internetowe poświęcone danej tematyce, komunikatory internetowe, czy też portale społecznościowe (np. Facebook i Nasza Klasa).
Walcząc o popularność i rozpoznawalność marki i produktów w Internecie, watro sięgać do wszelkich możliwych sposobów wchodzących w skład marketingu interaktywnego. Różnorodność reklamy internetowej jest gwarancją dotarcia do maksymalnie dużej ilości potencjalnych klientów, co z pewnością przełoży się na dodatkowe zyski.
Stopka autorska: marketing szeptany – http://www.eura7.com/oferta/marketing-szeptany
Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!