Monitoring pozycji strony i statystyki podstawą przy analizie efektów pozycjonowania

Wiele lat temu niektórzy traktowali za główny cel pozycjonowania dojście do pierwszych pozycji dla dowolnych fraz, niekoniecznie tych, które będą się wiązać ze zwiększeniem ruchu z wyszukiwarek. Z drugiej strony trafiali się klienci, którzy życzyli sobie pozycjonowania na frazy bez najmniejszego związku z tematyką strony tylko dlatego, że miały generować bardzo duży ruch. W obu sytuacjach nie brano pod uwagę, czy warto inwestować w takie pozycjonowanie i jaki faktycznie efekt dadzą takie działania. W dzisiejszym artykule chciałabym skupić się na pierwszej sytuacji, a więc na sprawdzeniu, czy pozycjonujemy stronę na odpowiednie słowa kluczowe.

Reklama

Do analizy skuteczności pozycjonowania będą nam potrzebne co najmniej 2 narzędzia, a mianowicie:

  • narzędzie do monitorowania pozycji w wyszukiwarkach;
  • statystyki Google Analytics.

Temat zostanie omówiony na przykładzie kilkuletniej strony informacyjnej poświęconej astronomii, która od lat zajmuje stabilne pozycje dla większości pozycjonowanych fraz. Są nimi:

  • astronomia
  • galaktyki
  • podział galaktyk
    .

A teraz sprawdźmy, jaki ruch generuje każda z tych fraz dzięki tak wysokim pozycjom w Google:

  • astronomia – 1032 odwiedziny
  • galaktyki – 153 odwiedziny
  • podział galaktyk – 4 odwiedziny

Różnica w ruchu z wyszukiwarek jest znacząca, w szczególności w przypadku ostatniej z analizowanych tu fraz. Jak więc reagować na takie statystyki? Pierwsza z fraz przynosi oczekiwane korzyści, ponieważ w jej przypadku wysoka pozycja = ruch na stronie, tak więc na pewno jest to fraza, o którą warto nadal dbać.

Jednak frazy związane z galaktykami wymagają pewnych zmian. Topowe pozycje serwisu dla zapytania„podział galaktyk” nie dają praktycznie żadnych korzyści, dlatego powinna ona zostać zastąpiona innym zestawem słów kluczowych. W tym celu można użyć narzędzia propozycji słów kluczowych Google AdWords i poszukać fraz, które można w pierwszej kolejności uwzględnić w optymalizacji podstrony omawiającej galaktyki.

Dzięki temu wykorzystamy w pełni potencjał optymalizacji, jak również linkowania, podczas którego użyjemy tylko tych fraz, których wysokie pozycje odbiją się widocznie na ruchu organicznym.

Takie analizy powinny być wykonywane systematycznie, dzięki czemu możliwa będzie szybka reakcja na sytuacje, w których okaże się, że pozycjonowane słowa kluczowe nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Po dokonaniu zmian w pozycjonowanych frazach należy więc zoptymalizować stronę pod ich kątem i używać ich w anchorach nowo zdobywanych linków. Jeśli mamy taką możliwość, zmieńmy anchory starych linków, jeśli zawierały usunięte ze strony słowa.

Stopka autorska: monitorowania pozycji w wyszukiwarkach – http://www.seostation.pl/

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 9.8/10 (liczba ocen: 4)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz