Jak dobierać nadruki na koszulkach

koszulka z nadrukiemJakie robić sobie nadruki na koszulkach? I czy w ogóle warto? W końcu może się okazać, że to, co dziś wydaje się nam śmieszne, atrakcyjne, warte podkreślenia, jutro będzie sprawą przebrzmiałą i kompletnie zapomnianą, a nasz t-shirt wyląduje na dnie szafy. Czy koszulka leżąca na dnie szafy może być problemem? To zależy. Dla jednego nie będzie miała większego znacznie, inny będzie pluł sobie w brodę żałując wyrzuconych pieniędzy, a kolejny martwił się rosnącą stertą niepotrzebnych ubrań zajmujących cenne miejsce w jego M3. Dlatego właśnie rozważając problem wyboru odpowiedniego hasła, obrazka czy pomysłu do wprasowania na t-shirt warto podzielić nadruki na koszulkach na kilka kategorii.

Reklama

Komentujące rzeczywistość

To najmniej żywotna z kategorii. Kto dziś pamięta, o co chodziło w pojawiających się tu i ówdzie na koszulkach hasłach w rodzaju: mogę panu podać nogę? Kto wie, do czego odnosi się zdanie „być jak Edyta z Korei”? I dlaczego ktoś miał nie płakać po papieżu? W świadomości społecznej wydarzenia polityczne, kulturalne czy sportowe niezwykle szybko się dezaktualizują. To, co jeszcze wczoraj wydawało się nam atrakcyjne i ciekawe, jutro nikogo nie będzie obchodzić. Tak, jak przemiana Jarosława Kaczyńskiego.

Czy to znaczy, że nadruki na koszulkach komentujące rzeczywistość należy wyrzucić do kosza ze zużytą bielizną i nigdy do nich nie wracać? Przeciwnie! Byłoby nieporównanie bardziej nudno, gdybyśmy nie mijali na ulicy ludzi w t-shirtach odwołujących się do ostatnich wystąpień Janusza Palikota czy logiem znanej, chociaż niszowej telewizji przerobionym na słowo Tyram.

Do tej kategorii warto także zaliczyć nadruki na koszulkach zamawiane przez partie polityczne przygotowujące się do wyborów. Tu jednak warto uważać. Z pewnością niejedna osoba czerwieni się dziś na myśl o tym, że gdzieś w szafie wciąż leży koszulka z napisem Krzak-Tak.

Alkoholowe i erotyczne

Te są znacznie bardziej trwałe. W końcu każdy się uśmiechnie, kiedy zobaczy gościa w koszulce, na której ten informuje, że szuka drugiej połówki. Albo 0,7. Oczywiście, uśmiech może być bardziej krzywy kiedy taki t-shirt zakłada czterdziestolatek zamiast studenta, jednak idea jest podobna. Zabawne odniesienia do alkoholu sprzedają się zawsze i w niemal każdym środowisku.

Podobnie jest z nadrukami na koszulkach, które mają wywołać skojarzenia erotyczne. Tu również obowiązuje konwencja „z przymrużeniem” oka, dlatego popularnością zawsze cieszyć się będą odniesienia do kobiecych piersi (np.: , ) lub sytuacji znanych z życia (np. schematyczny mężczyzna klęczący przed schematyczną kobietą). Takie koszulki będą żyły znacznie dłużej.

Neutralne

Kto jednak potrzebuje koszulki, w której będzie mógł wybrać się zarówno na piwo jak i na spotkanie z babcią, powinien pomyśleć o czymś bardziej neutralnym. Takie nadruki na koszulkach to na przykład napis „ratownik” czy „ta koszulka to prowokacja, nie odwracaj się”. Można też wrzucić na koszulkę zwierzaka z kreskówki albo ciekawą grafikę.

Stopka autorska:

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 9.3/10 (liczba ocen: 4)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz