Nowoczesna reklama dźwignią handlu

Czy zauważyłeś, że w ostatnim czasie twoja firma osiąga mniejsze zyski, traci klientelę, podczas gdy konkurencja ma się całkiem nieźle? Jeśli szukasz przyczyn, zwróć uwagę na jeden z czynników, który być może ma swój udział w powyższej sytuacji.

Reklama

Tak, mowa tu o reklamie, jednej z dość kontrowersyjnych metod popularyzacji produktów wśród ludzkości. Czy ta dziedzina nie została zaniedbana w twoim zakładzie? Może ze względu na problemy finansowe i cięcia kosztów jest traktowana po macoszemu i czeka na przyjście bardziej sprzyjających czasów? Jeśli zgadzasz się z tą opinią, to zrewaloryzuj swoje poglądy i zacznij działać na polu promocji, a prawdopodobnie niedługo zobaczysz pozytywy tej decyzji.

Wiadomo, że jeśli nie jesteś w stanie przeznaczyć dużych funduszy na to przedsięwzięcie, musisz korzystać z tańszych form, ale również skutecznych. Do takowych należą niewątpliwie ulotki, ogłoszenia w Internecie, (niekiedy nawet darmowe), no i gadżety reklamowe, czyli drobiazgi dołączane gratisowo bądź to przy kontakcie z klientem, bądź to, jako załącznik do oferowanych produktów. Żeby spełniły one swoją rolę, powinny mieć nadruk z adresem internetowym oraz pocztowym, ewentualnie numer telefonu, aby kłopot z nawiązaniem kontaktu ograniczyć do minimum. Takie, nazwijmy to, upominki reklamowe, przyciągają zainteresowanie kupujących. Z badań wynika, że reklamy wizualne, mają większą moc oddziaływania, jeśli ich kolory są świeże i intensywne. Zapewne także gadżety reklamowe o nasyconych barwach, mogą wpłynąć na szerszy krąg nabywców, aniżeli szarobure bibeloty.

Dysponując określoną sumą pieniędzy, powinieneś dokładnie obmyślić taktykę akcji reklamowej. Wiedząc jaką grupę ludzi przede wszystkim pragniesz zachęcić do zakupu swoich artykułów, ograniczając teren działania początkowo do lokalnych odbiorców, możesz wygenerować treści najbardziej przydatne w dotarciu do określonej grupy. Warto niekiedy postawić na oryginalność i humor przekazu, chociaż badania wskazują, że na „atakowanych” reklamami silniej działa obraz (w pierwszej chwili), niż treść. Biorąc powyższe pod uwagę, należałoby się skupić na wizualnej stronie przekaźnika-kolorystyce, charakterystycznym liternictwie, ewentualnie symbolu, który będzie się kojarzyć czy to z ofertą, czy to z firmą.

Niech jednak naszym poczynaniom towarzyszy świadomość, że nie możemy budować reklamy, kosztem obniżenia jakości. Bubel nigdy nie znajdzie zbyt wielu chętnych, a rozczarowanie nabywców zaowocuje spadkiem sprzedaży. Trzymajmy się więc hasła „reklama dźwignią handlu”, ale handlu z klasą, nielekceważącą oczekiwań klientów.

Stopka autorska: gadżety reklamowe – http://www.studiosiedem.com/

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 8.3/10 (liczba ocen: 3)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz