O czym pamiętać przy zakładaniu firmy

W obecnej, bardzo trudnej, sytuacji na rynku pracy w Polsce coraz więcej osób decyduje się rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej. Jednak wiele z tych osób nie zdaje sobie sprawy jak wygląda ten proces i w jaki sposób prowadzić firmę przez pierwsze miesiące działalności.

Reklama

Księgowy Twoim przyjacielem!

Księgowość w biznesieTak wielu początkujących biznesmenów zapomina o tym od lat znanym powiedzeniu… Przez to nader często napotykają problemy natury podatkowej, proceduralnej. Biuro rachunkowe powinniśmy wybrać jeszcze przed rozpoczęciem prowadzenia działalności. To księgowy jest właściwym dla sprawy ekspertem, który doradzi jaka forma działalności będzie dla nas najbardziej opłacalna (choćby sam wybór bycia VAT-owcem lub wybór formy i terminów opodatkowania). Wiele biur rachunkowych posiada w swojej kadrze doradców podatkowych, którzy osobiście pomogą klientowi w procesie zakładania firmy.

Wybór właściwych form opodatkowania i okresów rozliczeń podatków ma ogromny wpływ na działanie każdej firmy – właściwe zharmonizowanie tych elementów pozwoli na zachowanie płynności finansowej i uniknięcie niepotrzebnych problemów z organami podatkowymi.

Klienci nie płacą

To chyba najgorszy z możliwych scenariuszy dla młodego przedsiębiorstwa. Sumiennie wykonujemy swoją pracę, inwestujemy w ludzi i materiały potrzebne do jej wykonania a w zamian nie otrzymujemy ustalonego umową wynagrodzenia. O ile duża firma z wypracowanym przez lata kapitałem jest w stanie poradzić sobie z chwilowym niedoborem gotówki, o tyle niewielka raczkująca firma może nawet splajtować. Jak tego uniknąć? Należy starannie formułować umowy ze zleceniodawcami, nie prowadzić agresywnej polityki cenowej oraz ustalić sztywne terminy zapłaty za wykonane usługi, po których przekroczeniu niezwłocznie zleci się firmie windykacyjnej ściągnięcie należności. Ze względów podatkowych można wykorzystać również tzw. ‚złe długi’, jednak najlepszym rozwiązaniem jest pełne odzyskanie należności najszybciej jak to możliwe.

Umowy z dostawcami towarów/usług

W zależności od prowadzonej przez nas działalności, w większości przypadków zobowiązani jesteśmy podpisać stosowne umowy z dostawcami towarów lub usług, które są niezbędne do prowadzenia przez nas działalności. Takie umowy najlepiej skonsultować z osobami doświadczonymi w branży (np. kolega ‚po fachu’) lub wykupić czas konsultacji u doradcy biznesowego. Podpisanie (w nieświadomości wad) umowy niekorzystnej dla nas może całkowicie zrujnować działalność gospodarczą, w konsekwencji prowadząc do jej zlikwidowania i generowania długów dla właściciela. Najważniejsze elementy to terminy spłaty należności, kary wynikające za nieterminowe płatności oraz obowiązki naszego dostawcy.

Stopka autorska: Biuro rachunkowe – http://biuk.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 10.0/10 (liczba ocen: 3)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz