Jak ułatwić sobie pracę

W dzisiejszym zabieganym świecie czas jest na miarę złota. Odnosi się to nie tylko do życia codziennego, ale także pracy.

Właściwa organizacja czasu pozwoli na lepszą i wydajniejszą pracę, a my nie będziemy czuli dyskomfortu, że znowu czegoś nie zrobiliśmy i nieskończone projekty zabieramy do domu.

Dzięki wprowadzeniu kilku prostych usprawnień poradzimy sobie ze wszystkim na tip top. Narzędzia takie jak terminarze czy delegowanie zadań mniej ważnych, pozwolą nam na efektywniejsze wykorzystanie czasu. Co jeszcze możemy zrobić?

Notatki w kalendarzu

Skrzętne zapisywanie

Dzień składa się 24 godzin i nieważne czy jest się prezesem międzynarodowej korporacji czy pracownikiem szeregowym w podrzędnej firmie. Dlatego trzeba umiejętnie zarządzać czasem, tak aby spełnić wszystkie obowiązki.

Warto rozplanować sobie dzień w taki sposób, żeby bez pośpiechu wykonać zadania, nie spóźnić się na spotkanie, a przy tym zadowolić szefów.

Pomocne mogą się okazać terminarze, w których będziemy wszytko zapisywać. Może to być zarówno terminarz elektroniczny jak i papierowy. Ważnym jest, że dzięki niemu możemy ułożyć sobie schemat dnia. Jest to pierwszy krok do wyrwania się z chaosu, który nas ogarnął.

Akademicki kwadrans

Oczywiście należy pamiętać, że zapisując konkretne zadania w kalendarzu i przeciętny czas ich trwania, musimy uwzględnić margines błędu. Dobrze dopisać zapasowe 15 minut. Dodatkowy czas przyda się w momencie kiedy spotkanie się przedłuży. Wówczas nie zaburza to rozkładu dnia. Spotkanie skończyło się o czasie? Świetnie kwadrans mamy w kieszeni.

Zanotowane terminy

Ważny, ważniejszy, najważniejszy

Dobrym posunięciem jest także nadanie rangi obowiązkom. Te najważniejsze powinny być wykonywane z samego rana kiedy jesteśmy wypoczęci. Zadania mniej ważne i „najlżejsze” można wykonać pod koniec dnia.

W przypadku zajmowania stanowisk kierowniczych zadania o niższej randze mogą być delegowane na innych pracowników.

Pomocne narzędzia

W opanowaniu trudnej sztuki zarządzania czasem może nam pomóc zestaw narzędzi. Oprócz wspomnianych terminarzy, mogą to być wszelkiego rodzaju agendy, harmonogramy czy specjalne oprogramowanie komputerowe.

Oczywiście wymagają one regularności i żelaznej konsekwencji od osoby, która chce jak najlepiej i najefektywniej wykorzystać czas. Wymaga to również wiele cierpliwości, ale efekty są nie do przecenienia.

Właściwe rozplanowanie pomoże podnieść efektywność pracy. Ponadto mamy możliwość panowania nad czasem, co przekłada się na mniejszy stres i lepsze relacje ze współpracownikami i klientami.

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz