Outsourcing – wsparcie dla małego biznesu

Prowadzenie firmy, nawet bardzo malej, to bardzo trudne zadanie. Szczególnie małe i średnie przedsiębiorstwa, narażone są na wszelkie zmiany na rynku, na którym funkcjonują. Nieustająca walka z konkurencją o utrzymanie swojej pozycji wymaga od zarządu firmy, całkowitego skupienia się na kluczowej z ich punktu widzenia działalności. Dla wszystkich tych osób niezwykle pomocnym narzędziem w zarządzaniu firmą jest outsourcing.

Reklama

Outsourcing

outsourcingOutsourcing to model biznesowy polegający na przekazaniu pewnych obowiązków innym – zewnętrznym wykonawcom. Kiedy myślimy o outsourcingu często utożsamiamy go z usługą skierowaną tylko do dużych firm. Jest to rozumowanie błędne, ponieważ tak naprawdę wielkość zatrudnienia nie jest sprawą kluczową. W istocie duże i małe firmy borykają się na ogół z podobnymi problemami. Podstawowym atutem outsourcingu wspólnym dla każdej firmy jest zmniejszenie kosztów. Mamy w tym momencie na myśli nie tylko o koszty związane z zatrudnieniem i stałymi szkoleniami personelu, lecz również związane na przykład z utrzymaniem odpowiedniej infrastruktury. To, co różni firmy w zależności od wielkości zatrudnienia, to przede wszystkim nacisk, jaki jest kładziony na inne zalety outsourcingu.

Zewnętrzny dostawca usług

Dla małych i średnich firm, decydującym argumentem podczas podejmowania decyzji o skorzystaniu z outsourcingu jest gwarancja zachowania ciągłości obsługi. W przedsiębiorstwach tego segmentu nierzadko zdarza się, że za sprawy kadrowe odpowiedzialna jest tylko jedna osoba. Kiedy jest niedysponowana, działania w tym zakresie są zawieszone na czas nieokreślony. Pomoc zewnętrznego dostawcy usług pozwala zagwarantować ciągłość obsługi. Ponadto, w najmniejszych przedsiębiorstwach możemy się nierzadko spotkać z sytuacją, że sprawami administracyjno-kadrowymi zajmuje się osoba, która również zarządza całą firmą. W takim przypadku niewątpliwą zaletą outsourcingu jest również uwolnienie się od prowadzenia dokumentacji i wypełniania uciążliwych formalności.

Outsourcing pozbawia nie tylko wysiłku i kosztów związanych ze stałą aktualizacją wiedzy, ale również, pozwala na przeniesienie na dostawcę odpowiedzialności związanej z tytułu popełnienia błędu czy niewywiązania się w terminie z wymaganych formalności.

Stopka autorska: Outsourcing – http://www.iqfm.pl/

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz