Podjazd do garażu – trzy porady

Jak zbudować podjazd do garażu? Od czego zacząć i na co uważać? Oto trzy porady, które mogą pomóc w tej kwestii.

Reklama

podjazd do garażuNiektórzy uważają, że jedynie beton jest w stanie wytrzymać obciążenia wynikające z faktu, że podjazd do garażu używany jest przez ciężkie samochody. Inni nie kłopoczą się i wybierają najtańsze rozwiązania wychodząc z założenia, że nic nie jest w stanie ochronić ich przed działaniem deszczu, mrozu i innych sił natury. Zamiast jednak błąkać się po skrajnościach, lepiej zastanowić się nad realnymi alternatywami, rozwiązaniami i opcjami. I zbudować taki podjazd do garażu, który będzie łączył wytrzymałość i rozsądne koszty.

Trzeba dobrać rodzaj kostki do sposobu użytkowania nawierzchni

To pierwsza rzecz, którą należy zrobić – określić przeznaczenie powierzchni, którą chcemy wyłożyć kostką brukową. Dlaczego? Bo od tego zależy zarówno rodzaj kostki jak i sposób przygotowania podłoża. Inne parametry będą miały ścieżki w ogródki, a inne – podjazd do garażu. Dobrze dobrana kostka oraz metody budowy podjazdu sprawią, że mniejsze będzie prawdopodobieństwo usterek, a więc – kosztowych remontów.

Wybór kostki – dwa rodzaje na tak, jeden – raczej na nie

Wybór kostki zależy od tego, jakie jest przeznaczenie budowanej powierzchni. Jeśli chcemy stworzyć podjazd do garażu, powinniśmy zwrócić uwagę na dwa bardzo ważne parametry – ścieralność bruku oraz wytrzymałość na obciążenia.

Najpopularniejszym materiałem jest kostka betonowa. Wystarczająco wytrzymała, żeby utrzymać ciężar samochodu i jednocześnie na tyle mało ścieralna, żeby zachować właściwą formę przez wiele lat. Dodatkowym plusem jest dość duży wybór kolorów, w jakich dostać można kostkę – dostępny jest bruk szary, czerwony, zielony, a nawet czarny.

Znacznie mocniejszym materiałem jest jednak kostka kamienna. Dodatkową zaletą jest jej mrozoodporność i nie wchłanianie tłuszczów. Takie kostki są jednak dużo droższe, ich zakres barw jest z kolei nieco mniejszy.

Niezbyt nadaje się do budowania podjazdów standardowa kostka klinkierowa. Przyczyną jest jej niska wytrzymałość na ciężar oraz podatność na działanie czynników atmosferycznych.

Trzeba też przygotować podłoże

Kiedy kostka jest wybrana, przychodzi czas na podłoże. Także ono musi być dostosowane do rodzaju inwestycji. Prawidłowo przygotowane podłoże powinno składać się z podbudowy i podsypki, z których pierwsza przenosi wszystkie obciążenia z nawierzchni i filtruje wodę, aby nie gromadziła się pod kostką, a druga ma zapewnić właściwe ułożenie bruku. Grubość tych warstw powinna sięgać około 40 cm.

Dobrze jest także pamiętać o tym, że odpływ wody może być zapewniony przy wykorzystaniu praw fizyki. A więc – podłoże powinno mieć spadek w wysokości około 4 proc.

Czy takie przygotowanie gwarantuje długoletnie użytkowanie podjazdu pod garaż? To zależy. Także od jakości wykonania. Dobór dobrej ekipy brukarskiej jest niezwykle ważny i może warunkować o powodzeniu całej inwestycji. Ale tu każdy powinien zdać się na własne siły.

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 3.4/10 (liczba ocen: 10)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz