Pomysłowy chwyt hotelarzy z Bułgarii

Kryzys finansowy, który panuje już od długiego czasu na całym świecie, zmusza przedsiębiorców z różnych branż do szukania nowych metod i sposobów na przyciągnięcie i zainteresowanie klientów – zarówno tych potencjalnych jak i stałych. Sprytnie i pomysłowo postąpili w tej kwestii hotelarze z Bułgarii. Przedsiębiorcy ci wprowadzili w życie oryginalny  plan.

Reklama

hotel

Wiele osób poszukując odpowiedniego miejsca na spędzenie noclegu na wyczekiwanym urlopie, bierze pod uwagę jakość i standard miejsca, w którym chce zanocować. W przypadku hoteli o standardzie danego obiektu wiele może powiedzieć liczba gwiazdek. Z drugiej strony wiele osób omija obiekty noclegowe o dużej liczbie gwiazdek szerokim łukiem – z obawy o wysokie koszta, jakie musiałyby zostać poniesione za wykupienie noclegu.

Utarło się przeświadczenie, że obiekty noclegowe o niższym standardzie, posiadające mniejszą liczbę gwiazdek, są zarazem lepsze dla portfela turysty. Wydaje się to być naturalne i logiczne, że gorsza jakość i standard jest równoważny z niższą ceną. Jednak czy na pewno tak jest? Hotelarze z Bułgarii zaplanowali pewien chwyt, który wykorzystuje te przekonania i przyzwyczajenia turystów.

Niektórzy przedsiębiorcy w Bułgarii, samorzutnie obniżyli ranking swojego obiektu noclegowego o jedną gwiazdkę. Nie miało to oczywiście skutku w obniżeniu standardu hotelu czy jakości obsługi. Nie wiązało się to także z obniżeniem cen za nocleg. Działanie to miało na celu tylko i wyłącznie wpłynięcie na potencjalnych klientów i ich przyzwyczajenia odnośnie liczby gwiazdek a cen za nocleg.

Trzeba przyznać, że to całkiem pomysłowy i niecodzienny zabieg psychologiczny. Takie pozornie mało znaczące i nie do końca logiczne zabiegi mogą odnieść spory sukces, jeśli chodzi o aspekt marketingowy. Tylko czy klienci takiego miejsca byliby zadowoleni z tego faktu, że ściągnięcie ich do danego miejsca polegało na sprytnej sztuce manipulacji, niekoniecznie etycznej? I czy rzeczywiście jeśli klient będzie przeświadczony o tym, że standard w danym miejscu jest niższy, to czy jednocześnie pomyśli, że ceny po których dane miejsce oferuje swe usługi, są niższe? O etyce tego rozwiązania zapewne można byłoby toczyć długie rozmowy.

Dlatego też turyści wybierający się na wakacje powinni zawsze mieć się na baczności, aby uniknąć przykrych niespodzianek. Najlepszym rozwiązaniem jest szukanie noclegu w serwisach takich jak baza noclegowa, umożliwiających porównanie cen i standardów wielu obiektów naraz. Dzięki temu uzyskujemy większy obraz cen noclegów oraz standardów, jakie panują w tej branży. Co może nas ustrzec przed przysłowiowym „nabiciem w butelkę”.

Stopka autorska: baza noclegowa – http://www.znajdzwakacje.eu

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 10.0/10 (liczba ocen: 1)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz