Pozycja strony w wyszukiwarce nie jest dana raz na zawsze

Niezależnie od tego, czy strona internetowa jest pozycjonowana, czy nie, jej pozycje w wyszukiwarce mogą się zmieniać. Najczęściej jest to efekt pracy webmasterów i pozycjonerów oraz zmian w algorytmie wyszukiwarki.

Reklama

Zmiany pozycji stron wynikają z naturalnego procesu zachodzącego w wyszukiwarkach, które stale przeszukują globalną sieć i indeksują strony internetowe. Biorąc po uwagę ilość serwisów internetowych funkcjonujących w Internecie, a także ich aktualizacje dokonywane przez webmasterów, oraz niewątpliwy rozwój branży pozycjonowania, nie powinno nikogo dziwić, że dochodzi do wahania pozycji serwisów.

Wielu pozycjonerów doświadczyło już zjawiska określanego mianem Google Dance, które jest charakterystyczne szczególnie w pierwszym okresie pozycjonowania, i ma związek z pochodzeniem wyników, otrzymywanych z różnych data center Google.
Na przykład: w jednych data center zmiany pozycji serwisu po optymalizacji zostały już zapisane, w innych nie. Jeśli jednego dnia otrzymamy wyniki z pierwszej grupy, a drugiego z innej, efektem będzie właśnie Google Dance – wahania mogą się pojawiać nawet w ciągu jednego dnia. Zazwyczaj w krótkim czasie rozbieżne wyniki ulegają ujednoliceniu.

Jeśli strona internetowa jest skutecznie wypozycjonowana, wahania jej pozycji – jeśli się w ogóle zdarzają – zazwyczaj są nieduże.

Inaczej sprawa wygląda w przypadku zakończenia współpracy z agencją SEO.
Utrzymanie dobrych wyników wymaga nieustającej aktywności pozycjonera, co zatem dzieje się po rozwiązaniu umowy, kiedy pozycjonerzy zaprzestają swoich działań?

Najczęściej dochodzi wtedy do spadku pozycji strony w wyszukiwarce. Generalna zasada jest taka, że optymalizacja witryny zostaje, natomiast linki pozycjonujące są usuwane przez pozycjonerów.

W zależności od tego, jakie metody pozycjonowania (i w jakich proporcjach) zostały zastosowane w konkretnym przypadku, efekty „zdjęcia” linków mogą być różne. Wszystko zależy od tego, czy agencja SEO większy nacisk położyła na optymalizację strony, czy skupiła się na pozyskiwaniu linków pozycjonujących. Jeśli wybrała pierwsze rozwiązanie, skutki usunięcia linków nie muszą być drastyczne, jeśli drugie – strona z pewnością utraci swoje pozycje.

Dobrze wykonana optymalizacja służy stronie przez dłuższy czas, nawet po zakończeniu pozycjonowania (do momentu, kiedy firma nie zmieni oferty lub profilu działalności lub do czasu, kiedy Google wprowadzi nowe algorytmy, metody indeksowania stron itd.).

Ostatnie częste zmiany w algorytmie Google spowodowały spustoszenie w SERP-ach, zmuszając tym samym agencje SEO do wzmożonej pracy i modyfikacji niektórych metod działań.

Stopka autorska: agencją SEO – http://www.interfacepoland.pl/kontakt/o-firmie/

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Liczba komentarzy do artykułu: 1

  1. avatar

    Czy autor artykułu mógłby jeszcze polecić jakiś serwis do monitorowania pozycji i czy webpozycja może do tego być?

    VA:F [1.9.18_1163]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Skomentuj Hola