To, że marketing w wyszukiwarkach internetowych to obecnie najlepszy sposób na promocję własnej firmy w sieci wie pewnie każdy, kto ma jako takie pojęcie o reklamie i marketingu. Nie każdy wie jednak, którą drogę marketingu w wyszukiwarkach wybrać – pozycjonowanie stron czy może linki sponsorowane?
Pozycjonowanie stron internetowych
Więcej zwolenników – przynajmniej na razie – ma chyba pozycjonowanie stron. Powodem takiego stanu rzeczy jest prawdopodobnie cena. Obliczono, że koszt pozyskania 1 unikalnego wejścia na stronę poprzez pozycjonowanie jest niższy niż koszt takiego samego wejścia z linku sponsorowanego. Dokładna różnica jest zależna od branży, jednak przyjmuje się, że linki sponsorowane są o średnio 20% droższe.
Druga sprawa, że są też postrzegane gorzej niż wyniki naturalne, do których trafiamy poprzez pozycjonowanie. Większość internautów „ufa” wyszukiwarkom i uznaje ich wyniki za trafne, ale jednocześnie zdaje sobie sprawę czym są linki sponsorowane. I podchodzi do nich nieufnie – jak do każdej innej formy reklamy.
Linki sponsorowane
Na korzyść linków sponsorowanych przemawia za to czas. W przypadku linków sponsorowanych efekt reklamy jest natychmiastowy – od samego początku kampanii, ruch na naszej stronie www się zwiększa. O pozycjonowaniu powiedzieć tego absolutnie nie można, gdyż jest to zabieg bardzo czasochłonny, a na jego wyniki trzeba czekać. Niekiedy nawet wiele miesięcy.
Linki sponsorowane to zatem opcja reklamy dla tych, którym się śpieszy. Klasycznym przykładem jest tutaj zbliżający się sezon, w czasie którego firma chce być widoczna w wyszukiwarkach.
Razem?
Wielu zwolenników ma także teoria, wedle której linki sponsorowane i pozycjonowanie można stosować razem. Generuje to oczywiście podwójne koszty, ale zapewnia też maksymalną widoczność w wyszukiwarkach internetowych. A przecież, „jeśli czegoś nie ma w Google, to to coś po prostu nie istnieje”…
Stopka autorska: linki sponsorowane – http://mercuryweb.pl/linki-sponsorowane.php
Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!