Komu zlecić pozycjonowanie firmowej strony WWW?

Pozycjonowanie firmy powinno wyglądać inaczej niż pozycjonowanie prywatnych blogów. Często strona firmowa jest zbudowana w niemal identyczny sposób jak strony prywatne, warto jednak pamiętać, że pozycjonowanie powinno mieć na uwadze nie tyle stan czy metodę stworzenia strony, ale raczej jej przeznaczenie, które zróżnicuje odbiorców grupy docelowej i nada rys strategii pozycjonerskiej.

Reklama

biznesmeniPrzede wszystkim trzeba pamiętać, że pozycjonowanie strony firmowej zaczyna się już na etapie projektu witryny. Serwis, który zostanie zaprojektowany jako mało użyteczny, nawet po najlepiej przeprowadzonych zabiegach pozycjonerskich nie osiągnie swoich pełnych możliwości. Czy jednak oznacza to, że pozycjonowanie firmy w przypadku od dawna istniejących stron jest niemożliwe? Absolutnie nie! Trzeba jednak znacznie większą uwagę przykładać do opinii na temat wykonawcy takiego zadania. Tu już pierwsza z brzegu agencja pozycjonerska na nic się nie zda. Na rynku działają firmy specjalizujące się właśnie w pozycjonowaniu firm. To zaś niewiele ma wspólnego z najczęściej składanymi propozycjami. Poważne firmy bardzo rzadko wybierają pozycjonowanie z dziwną metodą rozliczeń za efekt- najczęściej jest to pewna forma outsourcingu, dzięki której pozycjonowanie firmy funkcjonuje w sieci znacznie lepiej.

Tu wchodzimy jednak na nieco inny temat: outsourcing. W takim przypadku nie wystarczy przekazać pozycjonerowi środki na pozycjonowanie firmy- równie ważne jest, aby jednocześnie obdarzyć go zaufaniem. Zazwyczaj przy outsourcingu nie powstają zbędne raporty- zlecający zleca, a pozycjoner wykonuje swoje zadania i współpraca nie wymaga specjalnie rozbudowanych umów. W ten sposób pozycjonowanie firmy jest tańsze o wszystkie niemal dodatkowe opłaty, jakie pojawiają się po drodze.

Warto więc poświęcić tematowi więcej uwagi i zainteresować się profesjonalnym pozycjonowaniem witryny firmowej. I tu uwaga- niekoniecznie najlepszym wyborem będzie poszukiwanie pozycjonera przez wyszukiwarkę. W myśl starej zasady: „szewc bez butów chodzi”, wiele dobrych agencji pozycjonerskich nawet nie próbuje pozycjonować swoich witryn, realizując jedynie zlecenia pochodzące od klientów. Dobre efekty za to można osiągnąć zasięgając języka u kolegów z branży albo pytając na jednej z grup dyskusyjnych czy popularnych portalach społecznościowych.

Stopka autorska:

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz