Przedsiębiorcy na portalach społecznościowych

Mówi się, że media to czwarta władza. Chyba nikt nie ma zamiaru z tym dyskutować, to za pomocą mediów dowiadujemy się o sytuacji politycznej, ekonomicznej, o rosnącej przestępczości na świecie. Media kreują nasz pogląd o społeczności w której mieszkamy i sytuacji w jakiej się znajdujemy. Dla przedsiębiorców jest to jednak coś więcej, oni za pomocą mediów kreują swój wizerunek. Dzięki nim mogą utrzymać się na rynku i zarabiać. Rzeczą oczywistą jest, że ogromnym narzędziem i informacyjnym i marketingowym jest Internet. Marketing internetowy jest coraz bardziej popularnym narzędziem wykorzystywanym w firmach.

Reklama

www

Siła jest tam gdzie są ludzie. A gdzie teraz najłatwiej spotkać duże grupy ludzi? Odpowiedź  jest prosta, portale społecznościowe. To właśnie one przyciągają niezliczone ilości osób z całego świata. Pierwotną ich ideą było łącznie ludzi i umożliwienie łatwiejszego kontaktu. Jednak z biegiem czasu otworzyły się one również na przedsiębiorców. I chociaż już od dawna mogliśmy zauważyć wykorzystywanie ich w marketingu internetowym poprzez reklamy na nich umieszczane w chwili obecnej jeden z portali poszedł o krok dalej. Strona na facebooku  inaczej zwana fanpagem. Strona na facebooku jest stworzona dla firm, gwiazd oraz innych organizacji. Dla zwykłych użytkowników pozostały konta indywidualne. Fanpage jest wykorzystywany do celów marketingowych, przekazywania informacji o sobie, swojej działalności, produkcie poprzez komunikację z innymi użytkownikami. Dzięki niemy można w bardzo prosty sposób wymieniać informację, zaciekawić i przyciągnąć klienta bądź też fana. Pojawiać się tam mogą wszelakie informacje na temat koncertów, relacji z nich, filmów, zdjęć i komentarzy, promocji aż w końcu możemy dojść do sprzedaży.

Aby w wydajny sposób zarządzać swoim profilem musimy być autentyczni. W Internecie znajdziemy bardzo duża ilość kłamstwa i naciągania, jednak kiedy chcemy prowadzić dobrą i rzetelną kampanię musimy postawić na autentyczność. Nawiązujmy kontakt z potencjalnymi klientami, dajmy się poznać i polubić. Zadbajmy o to aby czuli się doceniani i potrzebni. I chociaż poprzez stronę na facebooku nie dotrzemy do wszystkich i do każdej potencjalnej grupy docelowej odzew może być bardzo duży.  Nie myślmy jednak, że samo założenie kontaktu wystarczy. Gdyby tak było wszystkie firmy byłyby na równym poziomie i nie musiały walczyć o klientów. Konkurencja jest ogromna i musimy zrobić coś aby się wyróżnić, aby wygenerować ruch i zainteresowanie na naszej stronie. W Internecie jak i w życiu codziennym większość opinii przenosi się za pomocą plotki. Jeżeli jesteśmy zadowoleni z czyichś usług, bądź jakiegoś produkty śmiało polecamy to swoim znajomym oni innym osobom i tak wieści się rozchodzą. W Internecie jest dokładnie tak samo, tylko zamiast bezpośredniej komunikacji wszystko odbywa się online.

Internet daje nam ogromne możliwości i szkoda z nich nie korzystać. Firmy muszą nadążyć za nowinkami technologicznymi, które się ciągle pojawiają, ale i za ludźmi i środkami komunikacji. Wszystko się zmienia więc nie bądźmy konserwatywni i dajmy się ponieść nurtom jakie w chwili obecnej są na czasie.

Stopka autorska: Strona na facebooku   – http://socialbiznes.tv

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz