SEO, CMS, BL – czyli słownik zagadnień internetowych

clickSzukając informacji na temat tworzenia stron internetowych, pozycjonowanie, czy też innych zagadnień związanych z branżą IT często wiele osób napotyka na dziwne i mało zrozumiałe słowa. Słowa te to przeważnie skróty angielskojęzycznych nazw różnego typu oprogramowania oraz działań związanych z promocją w Internecie. Do grona słów związanych ze slangiem internetowym należą takie słowa jak:

Reklama

  • CMS – to skrót od angielskiego Content Management System – czyli w tłumaczeniu system zarządzania treścią, który umożliwia poprzez panel administracyjny aktualizację treści strony bez konieczności znajomości języków programowania oraz wiedzy na temat budowy strony www.
  • SEO – czyli Search Engine Optimization, co oznacza optymalizację stron internetowych dla wyszukiwarek internetowych. Optymalizacja ta ma na celu poprawę uzyskiwanych przez stronę ww wyników indeksie wyszukiwarki na wybrane słowa kluczowe. Polega ona przede wszystkim na poprawie struktury strony internetowej poprzez ustalenie odpowiednich nagłówków, opisu zdjęć oraz hiperłączy, a także treść, która powinna być napisana pod wyszukiwarki internetowe. Optymalizacja to także odpowiednio dobrane meta-tagi, czyli tytuł, opis oraz słowa kluczowe poszczególnej strony, a także pozycjonowanie polegające na pozyskiwaniu wartościowych linków.
  • SEM – to skrót od Search Engine Marketing, czyli marketingu w wyszukiwarkach internetowych polegającego zarówno na działaniach SEO, jak i innej promocji strony internetowej, która może być realizowana poprzez linki sponsorowane Google AdWords oraz konta na portalach społecznościowych.
  • BL – to kolejny skrót, tym razem oznaczający Back Link, czyli linki prowadzące do strony internetowej z innych witryn. Ilość BL ma wpływ na uzyskiwaną pozycję w wyszukiwarkach internetowych, a ich zwiększanie jest głównym celem pozycjonowania.
  • Flash – to technologia tworzenia animacji internetowych, które mogą być stosowane do projektowania całych stron www lub też poszczególnych elementów witryn. W tej technologii wykonywane są liczne odtwarzacze audio, video, a także inne elementy, gdzie niezbędne jest zastosowanie animacji z wykorzystaniem grafiki wektorowej.
  • PR – czyli skrót od Page Rank, algorytmu oceniającego stronę www według odpowiedniego wzoru, który określa wartościowość strony, która wyliczana jest na podstawie wartości linków prowadzących do strony www
  • Hosting – czyli usługa udostępniająca powierzchnię dyskową oraz bazy danych niezbędne do budowy stron internetowych. Hosting składa się zazwyczaj z kont ftp, kont pocztowych oraz baz danych MySQL, a jego koszt zależny jest od transferu, rozmiaru powierzchni dyskowej oraz możliwego obciążenia generowanego przez stronę.
  • FTP – skrót oznaczający File Transfer Protocol, czyli protokół transferu plików na serwer
  • MySQL – to ogólnodostępny system zarządzania relacyjnymi bazami danych, wykorzystywany w środowisku internetowym do przechowywanie danych

Powyższe słowa to podstawowe pojęcia, które można spotkać w internecie poszukując informacji na temat promocji i budowy witryn internetowych.

Stopka autorska: strony www – http://www.webpiksel.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 6.0/10 (liczba ocen: 1)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz