Six Days In Fallujah – Zapowiedź

Six Days in Fallujah to gra, mimo że do premiery pozostał praktycznie rok, już w dniu dzisiejszym mocno kontrowersyjna. Planem wydawcy było umożliwienie graczom wcielenia się w rolę Amerykańskich żołnierzy oddziałów marines, którzy brali udział w sześciodniowych walkach w Al-Falludży, Irackim mieście, którego oblężenie zaczęło się 8 listopada 2004 roku. Ten epizod całego konfliktu Irackiego określony został przez urzędników wojskowych najcięższą bitwą miejską, w jakich udział wzięli żołnierze Marines. Mimo, że Abu Musab al-Zarkawi (ówczesny szef partyzantów w Iraku) oraz Abdullah al-Janabi (lider Mudżahedinów) zdołali uciec, to jednak bitwa ta zakończyła się całkowitym sukcesem wojsk amerykańskich, a Al-Falludża oddana została pod kontrolę irackich sił bezpieczeństwa.

Reklama

Six Days in Fallujah zapowiedziany został przed kilkoma dniami podczas konferencji prasowej w San Francisco i już od momentu prezentacji wzbudził olbrzymie protesty rodzin ofiar, jakie zginęły podczas tych wydarzeń. Temat faktycznie dla wspomnianych osób może wydawać się dość drażliwy, jednak jest to idealny sposób, by przedstawić tamte wydarzenia wszystkim fanom elektronicznej rozgrywki, tym bardziej, że szykuje się nam konkretna dawka historii.

Atomic Games, deweloper odpowiedzialny za przygotowanie tytułu, podchodzi do tematu z należytym mu szacunkiem zbierając wszelkie możliwe informacje na temat działań wojennych prowadzonych w Al-Falludży w tamtych dniach. Pomóc w tym mają filmy nagrane przez żołnierzy biorących w tych walkach udział, zrobione przez nich zdjęcia, osobiste pamiętniki, opowieści jak i pozostali, nie mniej ważni, świadkowie tamtych wydarzeń – ludność iracka. To wszystko ma pomóc deweloperom w jak najwierniejszej rekonstrukcji tego, co działo się wówczas w mieście. Wszystko po to, by stworzyć dla nas grę, która pozwoli nam poczuć się, jak żołnierz oddziałów marines, będący w centrum ówczesnych wydarzeń.

Akcję tytułu postrzegać będziemy z perspektywy trzeciej osoby i ze względu na specyfikę tytułu, większość gry toczyć się będzie w ciasnych, pełnych cywili, uliczkach miasta, na których prowadzona była wymiana ognia z rebeliantami. Właśnie w celu perfekcyjnego odzwierciedlenia takiego środowiska akcji oraz walk na krótki dystans deweloperzy przygotowali całkiem nowy silnik, na jakim chodzić będzie Six Days in Fallujah.

Znakiem rozpoznawczym owego narzędzia będzie przede wszystkim podatność na zniszczenia – wszystkiego co widzimy przed naszymi oczyma, poczynając od poszczególnych cegieł, a kończąc na kompletnych budynkach. Takie właśnie możliwości silnika zagwarantować mają dodatkowe możliwości strategii prowadzonych zmagań, tudzież zmieniać całkiem prostą drogę do celu w pełną ciężkiej przeprawy podróż. Dodajmy do tego fakt, że osłona za którą chowają się nasi żołnierze może całkowicie zostać zniszczona – co wymagać z kolei będzie od nas natychmiastowych reakcji, czy przegrupowań.

Kwestię realizmu ma podnosić również próba dokładnego odwzorowania Al-Falludży, jako miejsca akcji gry. Mowa w tym miejscu przede wszystkim o architekturze miasta, ale również o jego klimacie, jaki zapamiętali żołnierze. Słoneczne, ciasne uliczki, pełne wszechobecnego kurzu. Za ten element odpowiadać ma, równie chwalony przez dewelopera, system cząsteczkowy. Nie zapomniano również o takich szczegółach, jak odgłosy broni palnej używanej przez obie strony konfliktu – a ta ma brzmieć identycznie, jak w rzeczywistości, co potwierdzają marines, którzy biorą udział w pracach nad grą.

Do premiery zostało mnóstwo czasu. Opublikowane przez Konami, wydawcę gry, materiały nie prezentowały na przykład jak sztuczna inteligencja zarówno naszych towarzyszy, jak i przeciwników radzi sobie ze zmieniającym się dynamicznie otoczeniem. Pokazany fragment gry uwzględniał również automatyczne leczenie obrażeń naszych towarzyszy, co miejmy nadzieję zostanie wyłączone w pełnej wersji produkcji.

Ciężko więc na chwilę obecną spekulować, czy Atomic Games poradzi sobie z, nie ukrywajmy, bardzo ambitnym projektem. Jednak mając za sobą wsparcie w postaci informacji na temat wydarzeń w Al-Falludży z pierwszej ręki żywię nadzieję, że dostaniemy naprawdę godną uwagi dokumentalną grę akcji.

Stopka autorska: Więcej artykułów na stronie http://monstrum.com.pl/kategoria/artykuly/

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 10.0/10 (liczba ocen: 1)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz