Skuteczne formy reklamy

Obecnie rynek reklamowy został zalany przez wiele różnych form reklamy. Agencje reklamowe, drukarnie i PR-owcy dosłownie prześcigują się w wywyższaniu „tej jedynej, najlepszej” opcji reklamy. Każda firma za wszelką cenę próbuje sprzedać swój koronny produkt. Natomiast jak jest w rzeczywistości? Poniższy artykuł przedstawi różnice pomiędzy różnymi sposobami reklamowania własnej działalności. Idąc za mottem wielu firm – reklama dźwignią handlu.

Reklama

ulotki

Ulotki, plakaty - to wciąż najpopularniejsza forma reklamy

Rzeźnik na Facebooku

Ostatnio w Polsce panuje moda na kampanie w portalach społecznościowych, którymi zajmują się zazwyczaj agencje interaktywne specjalizujące się w Social Media. Ten świeży trend świetnie nadaje się do analizy zachowań agencji reklamowych. W Krakowie istnieje firma zajmująca się rzeźnictwem, która prowadzi intensywną kampanię w ostatnio najpopularniejszym portalu społecznościowym – Facebook. Wiele osób, które słyszą o tej sytuacji – popiera tą inicjatywę jako ciekawą, innowacyjną. Jednak mało kto analizuje sensowność takiego zabiegu.

Otóż firma, która zajmuje się hurtowym przetwarzaniem mięsa (nie sprzedaje produktów klientom detalicznym) otworzyła profil na Facebooku, który ma zachęcić do kupowania jej produktów. Jednak ich głównym (i jedynym zarazem) odbiorcą są zakłady przetwórstwa żywności, które z odebranych produktów przygotują wyroby garmażeryjne. I to całkowicie podważa sensowność inwestowania pieniędzy w tego typu kampanię przy takim profilu działalności. Jest to dowód na nieprzemyślane zabiegi reklamowe lub ulegnięcie namowom jakiejś agencji interaktywnej, która zajmuje się tą kampanią.

Druk ulotek, kolportaż materiałów reklamowych

Wiele osób podchodzi do tego tematu zachowawczo. Uważają, że im ulotki są niepotrzebne lub jeżeli nawet zdecydują się na wybór tej formy reklamy – zatrzymają się przy nakładzie 1 000 lub 2 000 sztuk. W zależności od branży przyjmuje się, że skuteczność ulotki (przyciągnięcie klienta do firmy) oscyluje w granicach od 0.5 do 3%. W przypadku małych nakładów taki odzew będzie bardzo niewielki. Natomiast koszta wydruku spadają wraz ze wzrostem nakładu.

W zależności od drukarni, cena wydruku 1 000 ulotek w formacie A6 wynosi około 100zł netto. Za to 10 000 sztuk to koszt około 390-400zł netto. Natomiast 100 000 sztuk to 1500-1600 zł netto. Łatwo policzyć, że zamawianie małych ilości ulotek co jakiś czas jest bardzo nieopłacalne, lepiej od razu pomyśleć o większej ilości. W Krakowie reklama wymaga sporych nakładów finansowych – dopiero 100 000 lub 200 000 ulotek można traktować jako mocne uderzenie w rynek. Jednak dopiero przy takiej ilości możemy spodziewać się najwyższej możliwej skuteczności tej formy reklamy.

Pozycjonowanie, zabiegi SEO/SEM

Reklama w internecie od kilku lat nie ogranicza się jedynie do rezerwowania miejsc reklamowych w dużych serwisach. Rynek SEO w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, a pozycjonowanie sprawdza się praktycznie w każdej branży. Aby pozyskać nowych klientów należy inwestować w rozwiązania, które pomogą im odnaleźć naszą ofertę. Pozycjonowanie polega na wpłynięciu, poprzez zabiegi SEO, na wyniki wyszukiwania w najpopularniejszych wyszukiwarkach, tak aby nasza strona podczas wyszukiwania wyświetlała się na najwyższych możliwych pozycjach.

Klienci zazwyczaj kończą wyszukiwanie na pierwszej, maksymalnie drugiej stronie wyników. Jeżeli w naszym rejonie działa powiedzmy 100 firm o podobnym profilu działalności, to aby być w pierwszej 10 wyników wyszukiwania musimy przebić się ze stroną nad pozostałych 90 konkurentów. Pozycjonowanie to skomplikowane zagadnienie, jednak warto poświęcić czas i zapoznać się z ofertami firm SEO, ponieważ pieniądze mądrze wydane na ten zabieg z pewnością się zwrócą. Internet jest pełen potencjalnych klientów, warto wyprzedzić konkurencję.

Podsumowanie

Warto przemyśleć dokładnie gdzie, w jaki sposób oraz z jakim budżetem chcemy uruchomić naszą kampanię reklamową. W przypadku wątpliwości – warto zasięgnąć rady w agencji reklamowej. Jednak radzimy ostrożnie wybierać firmę – najlepiej zdecydować się na taką z szerokim spektrum usług.

Stopka autorska: reklama – http://www.swiatreklamy.info.pl/

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 8.0/10 (liczba ocen: 3)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz