Stoiska targowe – jak przyciągnąć uwagę klienta?

Jeszcze 20-30 lat temu stoiska targowe nie budziły takich emocji jak teraz. W czasach, gdy dostępne materiały były gorszej jakości, a możliwości konstrukcyjne mniejsze niż aktualnie, niemal wszystkie stoiska były nie atrakcyjne i bardzo do siebie nawzajem podobne. Proste, prostokątne boksy zdawały się jedynie tworzyć odgraniczoną od innych firm przestrzeń, w której główną atrakcją był przedstawiciel handlowy gotowy odpowiadać na pytania potencjalnych klientów. Kilka krzeseł i stolik z ulotkami stanowiły często wyłączne wyposażenie stoiska, które ani swoim wyglądem, ani kształtem nie przyciągało uwagi.

Reklama

stoisko targowe

Z czasem jednak forma stoisk zaczęła coraz bardziej się rozbudowywać i urozmaicać, zmieniły się czasy i możliwości, i dziś stoiska targowe stanowią coraz częściej małe dzieła sztuki. Również w grafice reklamowej wyłoniła się nowa dziedzina – projektowanie stoisk – i architekci oraz graficy coraz częściej zdobywają prestiżowe nagrody właśnie za swe projekty stoisk targowych. Jak grzyby po deszczu wyrastają nowe firmy zajmujące się realizacją stoisk i z coraz większym zapałem prześcigają się w pomysłach, jak najskuteczniej przyciągnąć uwagę klienta.

Teraz, gdy dawne pudełkowe stoiska już nie mają racji bytu, a niemal wszystkie stoiska targowe cieszą oko miłą formą, już przygotowanie samego, choćby bardzo profesjonalnego i nietypowego stoiska, nie wystarcza. Firmy, często te, których nie stać na duże i rozbudowane stoisko, prześcigają się w pomysłach, w jaki oryginalny sposób wyróżnić się na targach. Popularne stały się wielkie telewizory plazmowe instalowane w stoiskach i wyświetlające informacje o ofercie firmy, również rozmaite telebimy zajmujące nieraz pół ściany zdarzają się coraz częściej. Akwaria z rybami, neony, podświetlane wiszące konstrukcje, kręcące się formy, ogromne wielokształtne kolumny pokryte materiałem – to tylko kilka przykładów, jak firmy urozmaicają swoje stoiska.

Normą już są uśmiechnięte hostessy roznoszące ulotki i zachęcające do odwiedzenia stoiska, lecz już co po niektóre firmy wyróżniają swe hostessy ubierając je w dziwaczne stroje lub malując ich całe ciała kolorowymi farbami. Pojawiają się tzw. żywe stoły promocyjne z pomalowanymi na twarzach i rękach hostessami siedzącymi w otworze pośrodku stołu, czy też wynajmowane specjalnie na czas targów zespoły taneczne. Pokazy artystyczne stają się coraz częstszą formą zainteresowania gości targów ofertą pomysłowej firmy, i choć niewątpliwie dość kosztowne, z pewnością zostają, razem z wynajmującą je firmą, w pamięci widzów. Na targach nie rzadkie są już stoiska zajmujące kilkaset metrów kwadratowych powierzchni i zwracające uwagę wstawionymi do nich samochodami, kombajnami, koparkami czy innymi wielkimi maszynami budowlanymi lub rolniczymi, a nawet jachtami.

Niewielkie dawniej stoiska zamieniają się w rozległe salony wyposażone w kanapy i fotele, zachęcające gości targów bezpłatnymi poczęstunkami, kanapkami ze smalcem, cukierkami, czy nawet świeżo upieczonym, pachnącym ciastem. Podobno każdy sposób, by przyciągnąć klienta, jest dobry, i firmy z wielką chęcią trzymają się tej zasady.

Stopka autorska: stoiska targowe – http://kornet.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 8.0/10 (liczba ocen: 2)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz