Szkolenia sprzedażowe – dla kogo?

Współczesny świat został oparty na ciągłej konsumpcji. Praktycznie kupujemy coraz więcej, wydajemy masę pieniędzy na zakupy. Nie może dziwić zatem iż na rynku powstaje coraz więcej firm, które oferują liczne usługi z technik sprzedaży, starają się pomagać stronie sprzedającej, generować jeszcze większe zyski.

Reklama

szkolenieSzkolenia sprzedażowe, to wbrew pozorom skomplikowana edukacja. Początki takowej edukacji to zazwyczaj postawienie pytania przed uczestnikami, czego chcą się dowiedzieć, co pragną wynieść z tego typu szkoleń. Należy również na początku zacząć od szkoleń, związanych z efektywnym wykorzystaniem czasu. Tego typu podejście pozwala na lepsze wykorzystywanie czasu podczas całego kursu.

Oczywiście szkolenia sprzedażowe, powinny również skupiać w sobie tylko te osoby, które rzeczywiście pragną sprzedawać, ludzi, którzy liczą iż nauka pomoże im w zwiększeniu wydajności. Wszystko to zatem łączy się z oszczędnością czasu. Po co komu kursy sprzedażowe, jeżeli okazuje się iż został wysłany przez firmę „w nagrodę”, a tak naprawdę nic go w tej tematyce nie interesuje. Musimy również wiedzieć iż szkolenia sprzedażowe przynoszą doskonałe efekty, jeżeli organizowane w grupach zamkniętych. Przez wiele lat organizowano szkolenia sprzedażowe w systemie kursów otwartych, co jakiś czas proponowano kształcenie pracowników na specjalnych zjazdach i konferencjach. Jak się okazało, podejście to było błędne.

Pracownicy, wielkich korporacji, którzy byli wysyłani na tego rodzaju szkolenia, po kilkunastu zjazdach, tak naprawdę niczego nowego nie wnosili, nie posiadali jakiejś super tajnej wiedzy sprzedażowej. Nie może to dziwić, bo jaką motywację ma pracownik, który po raz piętnasty jedzie na wykłady, szkolenia o podobnej tematyce. Dzisiaj przeważa coaching, jak pisałem kilka linijek wyżej, szkolenia w grupach zamkniętych, mające na celu wycisnąć jak najwięcej ze szkolonego, mające sprawić iż będzie on naprawdę przepełniony wiedzą, po takim kursie.

Powinniśmy o tym pamiętać, zwracajmy uwagę na rodzaj i program szkoleń sprzedażowych, zanim zdecydujemy się na wybranie odpowiednich dla naszej kadry sprzedażowej.

Stopka autorska: Szkolenia sprzedażowe – http://mmskills.edu.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz