Szlabany parkingowe i ich konstrukcja

Odkąd Polska przystąpiła do Unii Europejskiej, zmieniły się nieznacznie zasady, w oparciu o które powinno się produkować szlabany parkingowe. Zalecenia UE i nowe dyrektywy znajdują się w Dyrektywie Maszynowej. Powoduje to powiew nowości w konstrukcji szlabanów, choć nadal można zauważyć gros szlabanów zaprojektowanych wg starego modelu. Dlatego należy uważać.

Reklama

SzlabanPolecamy zwracać uwagę na wytrzymałość szlabanów i dołączonej automatyki. Aby korzystanie było bezpieczne, szlabany powinny być zasilane niskim napięciem (z reguły jest to 24V i jest to dobry wybór). Zdarzają się jednak szlabany zasilane standardowym napięciem 230 woltów prądu przemiennego. Choć oba nadają się do intensywnej pracy 24h/dobę, lepiej wybrać urządzenia zasilane prądem stałym, dzięki czemu znacząco zmniejszamy ryzyko uszczerbku na zdrowiu w przypadku awaryjnej sytuacji porażenia prądem elektrycznym.

Jest także taki detal, o którym być może wielu zapomina – okrągłe ramię. Opory powietrza są wtedy mniejsze, a szlaban daje wrażenie szybszego zamykania i otwierania, zaś ruch jest płynny i taki „delikatny”, a nie mechaniczny niczym robot.

Poza tym niezbędne wydaje się posiadanie funkcji automatycznego zamykania. Czas można regulować tak zwanym trymerem. Większość ludzi dopiero po zamontowaniu uświadamia sobie, że tego potrzebują, nierzadko jest już wówczas za późno. Dodatkowym zabezpieczeniem, o którym warto pamiętać, jest zamontowanie kolczatki. Może być dwustronna. Projektowane są głównie z myślą o nieproszonych i niepożądanych gościach.

Stopka autorska: szlabany – http://www.koralewscy.pl/

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 7.8/10 (liczba ocen: 10)


Liczba komentarzy do artykułu: 1

  1. avatar

    Dobre szlabany. Szczegolnie Came. Polecam!!

    VN:F [1.9.18_1163]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj komentarz