Wady i zalety ogłoszeń anonimowych

Każdego dnia w Polsce ogłaszanych jest setki nowych ogłoszeń dla kandydatów poszukujących pracy. Jak wiele mamy ofert, tak samo dużo jest typów oraz sposobów ich prezentowania. obecnie pojawił się proceder wykorzystywany przez pracodawców czyli zamieszczanie w sieci, gazecie czy innym medium ogłoszeń bez podania nazwy Pracodawcy.

Reklama

ogłoszeniaAnalizując ten problem możemy przedstawić zarówno wady jak i zalety tych ogłoszeń. Długo można zastanawiać się nad zaletami dotyczącymi publikacji ogłoszeń anonimowych. Ze strony pracodawcy może to być dbałość o anonimowość firmy w pierwszym etapie rekrutacji, uzyskanie większej ilości kandydatów na powyższe stanowisko, gdyż w innym przypadku możliwe jest, że potencjalny kandydat nie wysłałby swojego ogłoszenia oraz ukrycie niepochlebnych opinii o danej firmie. Wiele portali zamieszczających ogłoszenia pracodawców twierdzi, że nie wszystkie anonimowe ogłoszenia są podejrzane. Przedsiębiorcy często decydują się na zamieszczenie anonimowej oferty, gdy szukają osoby na miejsce nadal jeszcze zatrudnionego pracownika, a także w momencie rozszerzenia działalności, gdy firma planuje wejście na rynek, na którym nie była do tej pory obecna. Samo zatajenie nazwy firmy nie oznacza więc, że „anonimowy” pracodawca ma wobec kandydatów złe zamiary.

Ze strony pracownika natomiast ciężko jest dostrzec jakiekolwiek zalety. Zdecydowanie więcej jest wad niż zalet. Jedną z przykładowych jest brak możliwości przesłania swojego CV bezpośrednio do pracodawcy, przymusowe korzystanie z firm rekrutacyjnych, brak możliwości zapoznania się z opiniami o przyszłej firmie w której mielibyśmy pracować lub bardzo mała ilość informacji dotycząca opisu stanowiska, oferowanych warunków, również niezbędnych kwalifikacji co powoduje, iż nie możemy odpowiedzieć sobie na pytanie czy rzeczywiście to stanowisko odpowiada naszym kwalifikacjom. W ofercie rekrutacyjnej powinny obowiązkowo znaleźć się informacje na temat: wymagań wobec kandydata i zakresu obowiązków na danym stanowisku, jak też warunków zatrudnienia.

Nazwa stanowiska będzie przydatna choćby po to, by wiadomo było, w którym miejscu w strukturze organizacyjnej (pracownik szeregowy/specjalista/osoba zarządzająca) jest ono umieszczone. Jest to podstawa, która pozwala się zorientować, czy na daną ofertę warto aplikować, jeśli nie posiadamy tych informacji nie wiemy czego możemy spodziewać się przy ewentualnej rozmowie kwalifikacyjnej.

Stopka autorska: onebiz.pl– portal z bezpłatnymi ogłoszeniami

 

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 8.0/10 (liczba ocen: 1)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz