Projektowanie zwyczajnej strony internetowej nie jest prostym zadaniem, nietrudno się domyślić, że projektowanie sklepów www, które wymagają specjalnego oprogramowania, layoutu oraz możliwości sprawnego zarządzania dużą bazą danych, jest zadaniem jeszcze trudniejszym.
Projektowanie zwyczajnej strony internetowej nie jest prostym zadaniem, nietrudno się domyślić, że projektowanie sklepów www, które wymagają specjalnego oprogramowania, layoutu oraz możliwości sprawnego zarządzania dużą bazą danych, jest zadaniem jeszcze trudniejszym.
Przykuj uwagę
Masz jedynie ułamki sekund na to, aby użytkownik Internetu zdecydował się na pozostanie na Twojej stronie. W te kilka krótkich chwil sklep internetowy ma możliwość złapania jego/jej uwagi tylko i wyłącznie za pomocą obrazów. Więc dołóż wszelkich starań layout witryny był przejrzysty, estetyczny i w sposób klarowny prezentował produkty, które są w nim do kupienia.
Unikaj powtarzalności. Tworzenie sklepów internetowych, które wykorzystują bliźniacze do konkurencji rozwiązania nie będzie nigdy dobrym pomysłem biznesowym, więc jeśli widzisz, że projektant lub Ty sam/a skłaniasz się w stronę powtarzalności natychmiast zmień kierunek. Sprawdzone sposoby może i są dobre, lecz nikt nie lubi tego, gdy są one powtarzane przez wszystkich. Sklep internetowy musi prezentować wartość w taki sposób, aby grupa docelowa z łatwością odróżniała go od innych, a także, żeby z chęcią do niego wracała.
Funkcjonalność i styl
Postaw na swój własny, charakterystyczny i indywidualny styl. Sklep internetowy z szablonu, który z pewnością zaproponuje Ci specjalista wykonujący zlecenie, może w pierwszej chwili robić dobre wrażenie, lecz zanim podejmiesz ostateczną decyzję przyjrzyj się konkurencji – czy ich design nie przypomina Ci czegoś?
Łatwość użytkowania sklepu internetowego jest niezwykle ważna, gdyż to właśnie ona decyduje, czy klient po pozytywnym pierwszym wrażeniu zdecyduje się na dłuższe pozostanie w nim oraz powroty na łamy portalu w przyszłości.
Zadbaj o to, aby sklep internetowy posiadał zoptymalizowany kod strony, który zapewni jej szybkie wczytywanie, a także pozwoli piąć się wyżej w wynikach wyszukiwania Google – dzięki czemu, więcej osób będzie mogło odnaleźć Twój sklep. Nie zapomnij również w tym miejscu o wyborze odpowiedniego hostingu, który z pewnością przełoży się na szybkość wczytywania.
Artykuł powstał na podstawie informacji udzielonych przez producenta oprogramowania OffonSHOP – agencji interaktywnej Offon.
Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!