Zasady SEO copywritingu

SEO copywriting, to pisanie tekstów na strony internetowe, informujących o ofercie i zachęcających do skorzystania z niej, a także artykułów tematycznych na potrzeby pozycjonowania witryn internetowych.

Reklama

klawiatura laptopa

Jest to specyficzna odmiana copywritingu, który jest immanentnym elementem reklamy, polegającym na tworzeniu tekstów reklamowych, sloganów, scenariuszy reklam telewizyjnych itp.

Pozycjonowanie jako swoista forma reklamy i promocji w Internecie, wypracowało swój model copywritingu – tzw. SEO copywriting, którego zadaniem jest nie tylko przyciągnąć uwagę człowieka, ale również maszyny – robota wyszukiwarki.

Reklama internetowa rządzi się swoimi prawami. Tu jeszcze bardziej niż w innych formach reklamy liczy się czas. Internet to specyficzne medium. Internauci są niecierpliwi, w związku z tym teksty czytane są szybko i pobieżnie, a częściej tylko przeglądane w poszukiwaniu interesujących informacji. Internauta podejmuje decyzje ekspresowo, dlatego zatrzymanie go na konkretnej stronie wymaga podjęcia wielu środków. Oprócz samego tekstu ważna jest także ścieżka dochodzenia do pożądanych informacji. Powinna ona być skrócona do minimum i bezproblemowa.

To między innymi od tekstu na stronie zależy czy oferta zdoła przyciągnąć uwagę i zyskać zainteresowanie potencjalnego Klienta. Trzeba nie tylko zaprezentować ofertę, ale również wskazać, jakie są korzyści z niej płynące i zachęcić do konkretnego działania. Siła perswazyjna tekstu reklamowego musi być duża

Przypodobanie się robotowi wyszukiwarki również nie jest łatwe. Tytuły, śródtytuły, a także poszczególne akapity powinny zawierać słowa kluczowe. Ważne jest również stosowanie synonimów, wyrazów bliskoznacznych, związanych z daną tematyką, a także nieprzekraczanie umownego poziomu zagęszczenia słów kluczowych.

W procesie pozycjonowania Internauta i robot powinni być traktowani równorzędnie. Częściowo mają podobne wymagania, wśród których można wymienić:

– oryginalność, unikatowość tekstu
– wysoka wartość merytoryczna

Dla robota ważniejszą kwestią jest optymalizacja tekstu pod kątem słów kluczowych, dla Internauty zaś poprawność językowa, chwytliwy tytuł i ciekawy tekst.

SEO copywriting jest obliczony na pozyskanie zainteresowania Internautów oraz przychylności wyszukiwarki, która objawi się szybką indeksacją strony oraz częstym odwiedzaniem strony przez robota wyszukiwarki.

Jako usługa towarzysząca pozycjonowaniu SEO copywriting cały czas się rozwija. Dziś dotyczy nie tylko tekstów za stronie internetowej Klienta (pisanie nowych tekstów i optymalizacja istniejących), ale również pisania artykułów tematycznych i umieszczanie ich na stronach zewnętrznych – tzw. presell pages.

W dzisiejszej dobie SEO copywriting jest znaczącą podporą procesu pozycjonowania, bez której nie można osiągnąć zadowalających efektów w tym zakresie. Ma także coraz większe znaczenie w przypadku linków sponsorowanych Google AdWords, gdzie ważną rolę odgrywa jakość strony docelowej.

Stopka autorska: procesie pozycjonowania – http://www.interfacepoland.pl/seo-sem/pozycjonowanie/

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 8.5/10 (liczba ocen: 2)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz