Zwierzęce logo receptą na sukces

Jeśli firma chce być rozpoznawalna musi mieć jakąś niebanalną, łatwą do zapamiętania nazwę. Jeszcze ważniejsze od nazwy jest jednak jej logo. Wydawać by się mogło, że logo firmy musi być duże i dobrze nawet z daleka rzucające się w oczy. Okazuje się jednak, że nie zawsze tak jest. Wystarczy drobny szczegół, a firma i jej marka są rozpoznawane na całym świecie.

Reklama

żubrPrzykładem wyższości logo nad nazwą jest np. Bank Pekao S.A., który przez większość klientów nazywany jest „bankiem z żubrem”. Logo to tak zakorzeniło się w umysłach Polaków, że mimo zmiany wizerunku, żubr związany będzie już chyba z tym bankiem na zawsze. Po tym bowiem jak Pekao stało się członkiem UniCredit, bank zmienił swoje barwy na biało czerwone, a żubra na koło z błyskawicą. Czy nowe logo spodoba się Polakom? Co prawda barwy banku są teraz typowo polskie, ale to nie to samo, co typowo polski żubr.

Zwierzęce logo upodobała sobie szczególnie branża spożywcza i gastronomiczna. W naszym kraju znad sklepów i wszechobecnych ofert handlowych spoglądają na nas biedronki, żabki, małpki (dla tych, którzy nie znają – sieć sklepów Małpka Express). Popularną w Polsce kebabownię reklamuje pies, a większość jadłodajni ma w swojej nazwie i logo koguty, świnki, przepiórki i inne wiejskie, albo dzikie zwierzęta. Nawet w logo Galerii Handlowych można znaleźć zwierzęta. Tu przykładem jest Galeria Chełmska, która w swoim logo ma niedźwiedzia. Warto też wspomnieć o rossmannowym centaurze, który co prawda w pełni zwierzęciem nie jest, ale ze zwierzęcia na pewno coś ma.

Okazuje się, że logo wcale nie musi być duże i krzykliwe. Nawet niewielkie wizerunki zwierząt potrafią przynieść firmom ogromną popularność. Tu doskonałym przykładem jest branża sportowa, a szczególnie dwie firmy – Puma i Lacoste. Koszulka Pumy, czy buty Lacoste są rozpoznawane na całym świecie dzięki logo, które ma nie więcej niż 2-3 cm. Wiele osób kupuje produkty tych firm nie dla kroju, czy fasonu, ale właśnie dla tego drobnego wizerunku, który ledwo jest widoczny.

Z popularności zwierzęcych logo korzystają firmy, które oferują podróbki. Umieszczają oni na swoich produktach wizerunki zwierząt w nadziei, że będą się one tak dobrze sprzedawały jak oryginały.

Zwierzęce logo wciąż przewijają się przez branżę sportową. Poza Pumą i Lacoste są jeszcze inne firmy oferujące odzież i sprzęt sportowy, a które w swoim logo też mają zwierzęta. Taką firmą jest np. firma Butterfly. Na koszulkach i banerach również widnieją wizerunki zwierząt ze względu na sponsorów zawodników, albo klubów sportowych. Tutaj warto wspomnieć firmę Ursa, która wspiera MKS Siatkarek z Dąbrowy Górniczej. Ta w swoim logo ma niedźwiedzicę. Same kluby sportowe bardzo często mają w swoim logo zwierzęta. Tu najpopularniejsze są orły, jastrzębie, lwy, niedźwiedzie, byki. Z logo takiego klubu musi przecież przemawiać siła.

Silne zwierzę w swoim logo ma także bardzo popularna i znana od lat wytwórnia filmowa Metro Goldwyn Mayer. Każdy chyba kojarzy głowę lwa wystającą z obręczy utworzonej przez taśmę filmową oraz jego charakterystyczny ryk.

A herb i godło? To też swego rodzaju logo. „Logo” naszego kraju jest Orzeł. Wiele polskich miast, województw i powiatów także ma w swoich herbach zwierzęta. Weźmy dla przykładu lubelskiego koziołka, rawickiego niedźwiedzia, czy pomorskiego gryfa.

Okazuje się, że zwierzęce logo jest bardzo popularne. Może dlatego, że łatwo je zapamiętać? Może dlatego, że każde zwierzę jest uosobieniem jakichś cech, którymi charakteryzuje się wybierająca je do swojego logo firma? Czasem jednak o wyborze logo decyduje zwykły przypadek. Dlaczego Lacoste ma w swoim logo krokodyla? Bo tenisistę René Lacoste’a, który był autorem pierwszej koszulki Lacoste nazywano aligatorem, a nazywano go tak dlatego, że miał torbę ze skóry aligatora, a poza tym cechowała go na korcie niezwykła zawziętość. Aligator został zamieniony w krokodyla i odtąd wszystkie ubrania, perfumy i akcesoria Lacoste sygnowane są właśnie małym zielonym krokodylkiem.

Stopka autorska: buty Lacoste – http://www.galax-sport.pl/catalog/category/Lacoste_1011

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz