Mobilnie znaczy skutecznie?

Reklama mobilna to działania promujące markę lub formę, które są skierowane do osób posiadających urządzenia mobilne: zwykłe telefony komórkowe albo coraz modniejsze ostatnio smartfony. Skoro odbiorcą reklamy mobilnej może być każdy kto posiada telefon komórkowy, iPhone lub Androida oznacza to, że liczba odbiorców marketingu mobilnego jest bardzo duża. Można powiedzieć, że każdy jest potencjalnym odbiorcą takiego komunikatu reklamowego. Oznacza to, że staje się medium bardzo ciekawym dla potencjalnych reklamodawców. Móc bardzo szybko dotrzeć do potencjalnego klienta – to brzmi ciekawie dla wielu firm i marek.

Reklama

Wybierz odpowiednie narzędzie

smartfon

Z marketingu mobilnego można  korzystać za pomocą wielu narzędzi. Na przykład SMS i MMS marketing działa jako wyświetlanie na ekranach komórek reklam tekstowych i graficznych. Wszyscy doskonale kojarzy SMSy, które otrzymujemy od różnego typu firm z  zaproszeniem do udziału w konkursie, loterii. Każdy z nas zna takie wiadomości, jednak czy lubimy je otrzymywać i zachęca nas to do korzystania z usług i produktów? Zastanawiając się nad tym coraz więcej marketingowców kieruję się w stronę innego rozwiązania, którym są aplikacje mobilne. Ostatnio stają się prawdziwym hitem  mobilnej reklamy. Czemu zawdzięczają swoją pozycję?

Marketing mobilny możemy dodatkowo podzielić na:

a)  „aktywny” – czyli   „atak” na  odbiorcę naszym przekazem na przykład w formie SMSa, MMSa czy graficznego bannerka

b) „pasywny” –  użytkownik sam sięga po treści związane z  naszą marką, produktem czy usługą.

Przykładami marketingu mobilnego pasywnego są właśnie aplikacje mobilne oraz dostosowane do ekranów urządzeń mobilnych, mobilne strony internetowe. Potencjalny klient dobrowolnie godzi się na instalację aplikacji i na dodatek sam aktywnie z niej korzysta, przez cały czas wchodzi w interakcję z marką. Mimo, że liczba osób do których możemy docierać z przekazem reklamowym w przypadku marketingu mobilnego pasywnego, jest zwykle mniejsza niż w przypadku marketingu mobilnego aktywnego, to interakcja w którą wchodzimy z taką osobą oraz korzyści z tej intrakcji są znacznie większe. Bo przecież w marketingu nie ma znaczenia do ilu osób dotrzemy z reklamą , ale na ile osób ta reklama zadziała.

Stopka autorska: aplikacje mobilne – http://www.softical.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 8.5/10 (liczba ocen: 2)


Komentowanie zamknięte.