Reklama czyli sposób na znaczne zwiększenie obrotów w naszej firmie

Każdy z nas wie, że by poprawić obroty swojej firmy należy zagwarantować jej odpowiednią reklamę. Dostępne są różne sposoby na rozreklamowanie produktów czy usług, które oferują obecnie firmy zajmujące się tego rodzaju działaniami. Począwszy od najdroższych – takich jak czas antenowy w telewizji w przerwach pomiędzy produkcjami filmowymi czy miejsce na billboardach lub w najlepszych gazetach i czasopismach, po dostępne dla każdego w tym na przykład ulotki.

Reklama

Formy reklamy

W języku łacińskim słowo „reclamare” oznacza krzyczeć, mówić głośno na jakiś temat. Reklama jest informacją zakomunikowaną w sposób perswazyjny, który ma na celu skłonienie wielu osób do nabycia lub korzystania z danych towarów i usług oraz promowania marki. Przybierać może postać jawną lub ukrytą, np. ukazywać się pod postacią artykułów tematycznych w prasie specjalistycznej lub w kontekście dzieła filmowego czy nawet muzycznego. Jedną z pobocznych form reklamowo-marketingowych jest merchandising, polegający na stosowaniu znaku towarowego danej firmy lub  postaci, wizerunków czy symboli kojarzonych przez odbiorców z jednym produktem – często serialem lub filmem – po to, by poprawić obroty i wpłynąć na wzrost sprzedaży promowanego artykułu. Firmą, która specjalizuje się w usługach merchandisingu jest agencja merchandisingowa.

Zysk w postaci milionów złotych

Analitycy rynku detalicznego szacują, że firmy tracą miliony złotych rocznie z tego powodu, że  ich produkty są trudno dostępne. By nie narażać firmy na stratym zatrudniane są agencje merchandisingowe, które gwarantują dostępność dóbr dla zainteresowanych nimi klientów. W modelu Merchandising Plus przedstawiciele handlowi pracują na przykład dla tylko jednego producenta, przemieszczając się ze sklepu do sklepu. Pracownicy tacy dbają o wygląd produktów na półkach, o odpowiedni nastrój w sklepie, właściwe rozmieszczenie artykułów względem innych oraz o zbieranie zamówień na bieżąco, doradztwo dotyczące danego asortymentu, dostarczanie niezbędnych informacji na temat nowych produktów, organizowanie promocji, czy kontrolę centralnie uzgodnionych danych dystrybucyjno-ekspozycyjnych.

Warto zatem oprócz stosowania różnych modeli reklamowych zastanowić się nad zatrudnieniem specjalistów, którzy pomogą nam w uzyskaniu wymiernych korzyści i zwiększenia obrotów w naszej firmie. Równolegle z całym spektrum sposobów na reklamę czy public relations pomyśleć można o podziale obowiązków i skorzystaniu z usług agencji merchandisingowych.

Stopka autorska: http://sbart.pl/sposob-na-znaczne-zwiekszenie-obrotow/indeks-4/



Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz