Artykuł sponsorowany jako idealna forma reklamy

Artykuł sponsorowany to nic innego, jak tekst tworzony i publikowany na zamówienie konkretnej firmy. Może to być producent kosmetyków, może to być firma sprzedająca odzież lub biuro podróży. Dla każdego z tych przedsiębiorców dobrze prowadzony blog o tematyce związanej z ich działalnością może stać się atrakcyjnym miejscem na reklamę. Można to zrobić w tradycyjny sposób i umieścić na stronie banner reklamowy. Można zdobyć się jednak na nieco bardziej wymagającą formę reklamy, jaką jest artykuł sponsorowany.

Reklama

Przykłady praktyczne

wwwDajmy na to, że prowadzisz ciekawego bloga o podróżach. Opisujesz na nim ciekawe miejsca, które miałeś przyjemność odwiedzić, opisujesz wspaniałe zabytki, hotele w których się zatrzymywałeś czy też przedstawiasz swe doświadczenia związane z biurami podróży. Dajmy na to, że Twój blog ma wielu czytelników, i że zainteresują się nim ci, którzy na branży turystycznej chcą grodzami swój kapitał. Przedstawiają Ci propozycję zamieszczania (za opłatą) tekstu mającego zareklamować ich działalność.

Co wtedy zrobisz?

Masz dwa wyjścia. Albo umieścisz gotowy tekst na swej stronie, albo sam go napiszesz. Jeśli masz odrobinę literackiego talentu, zleceniodawca z pewnością będzie zainteresowany tym drugim rozwiązaniem. W ten sposób staniesz się autorem tekstu sponsorowanego, za napisanie którego otrzymasz stosowne wynagrodzenie. Wdrożyć do oferty seo copywriter ową treść powinien jak najszybciej.

I tu może pojawić się pewien problem. Jak napisać artykuł sponsorowany?

Jeśli chcesz dobrze wywiązać się z takiego zadania, musisz postępować zgodnie z poniższymi wskazówkami. Dzięki temu Twój tekst dla Czytelników stanie się ciekawą lekturą, a dla sponsora – świetną formą na interesującą i nieszablonową reklamę.

Pierwszy krok jest stosunkowo prosty. Jako autor tekstu sponsorowanego musisz ustalić, czego oczekuje od Ciebie sponsor. Tylko ściśle sprecyzowany cel pozwala stworzyć ciekawy i profesjonalny zarazem artykuł sponsorowany. Musisz również ustalić, jakie wynagrodzenie otrzymasz za taki tekst oraz jaka ma być jego długość.

Gdy wiesz już o czym masz pisać, musisz zebrać niezbędne informacje na temat swego zleceniodawcy. Jeśli piszesz na temat biura podróży, musisz zapoznać się z jego ofertą oraz z opiniami klientów. W Internecie z pewnością znajdziesz sporo ciekawych i przydatnych informacji na ten temat. Wiesz już o czym będziesz pisać, masz już wszystkie materiały. Pora zacząć pisanie.

Podstawa to chwytliwy i przyciągający uwagę czytelników tytuł. Następnie zaczyn się proces tworzenia samego artykułu. Dobrze zacząć od kilku ogólnych informacji, po czym przechodzisz do sedna sprawy, czyli zareklamowania swego zleceniodawcy. Najlepiej zrobisz wtedy, gdy pokażesz go jako jednego z wielu. W przypadku biura podróży możesz jego ofertę porównać z innymi biurami, podkreślić jego specyfikę i wyjątkowo charakter. Staraj się pisać w taki sposób, by Twoi czytelnicy pozostali w przekonaniu, iż tekst czytany przez nich jest całkowicie bezstronny i obiektywny.

Na zakończenie

To, co wyróżnia artykuł sponsorowany od tradycyjnej reklamy, to sprytnie ukryty przekaz reklamowy. Sam artykuł powinien być ciekawie napisany, poprawną polszczyzną oraz unikalny. Dzięki temu można liczyć na to, że będzie on chętnie czytany przez gości Twojego bloga.

Stopka autorska: seo copywriter – http://pisanie-online.pl



Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz