Książki biznesowe i ich promocja

Ostatnie lata nie były dobre dla księgarni biznesowych, które traciły kolejnych klientów na rzecz Internetu. Dodatkowym ciosem dla tego typu działalności gospodarczej było podniesienie podatku VAT na książki, przez co i tak drogie pozycje biznesowe stały się jeszcze bardziej ekskluzywnym dobrem.

Reklama

książkiJednak mimo tego zjawiska księgarnie biznesowe przetrwały trudne czasy i teraz bardzo dynamicznie promują swoją działalność zarówno stacjonarną prowadzoną w miastach całej Polski, jak i tą w sieci, czyli księgarnie internetowe. Promocja w tym przypadku musi być skierowana do specyficznej grupy osób, która związane jest z biznesem, finansami, a także prawem pracy i gospodarczym. Takie osoby pracują zazwyczaj w dużych firmach lub są też właścicielami własnych firm. Zapotrzebowanie na książki biznesowe wśród tych środowisk jest największe.

Jednak mimo popytu wśród tych środowisk, wiele osób nie wie jaką książkę biznesową wybrać dla siebie, czy też która pozycja zawiera najbardziej ważne kwestie, które w przypadku ich działalności gospodarczej, pracy zawodowej, czy też sposobu inwestycji będą dla nich użyteczne. Dlatego też promocja książki musi być przeprowadzona w sposób przemyślany, tak aby książki trafiły do odpowiednich odbiorców.

W przypadku książek promocję możemy przeprowadzić podobnie jak w przypadku innych towarów, czy też usług, czyli poprzez ulotki, plakaty, bilbordy lub też reklamy radiowe oraz telewizyjne. Oczywiście  w przypadku tych ostatnich mediów stworzenie spotów prezentujących ofertę księgarni biznesowych nie jest łatwe, zwłaszcza że użytkownicy przed kupieniem danej pozycji lubią zapoznać się z zarysem treści, co w przypadku radia, czy też telewizji może być znacznie utrudnione. Mimo, iż telewizja i radio nie sprawdzają się w przypadku promocji książek, doskonale zastępuje je Internet, w którym możemy nie tylko prezentować treść naszej oferty, ale także prowadzić handel książkami poprzez portale aukcyjne, czy też sklep internetowy.

Promocja książek w czasach kryzysu to nie lada wyzwanie, zwłaszcza że wszystko wokół drożeje, a ludzie coraz mniej swoich zarobków przeznaczają na książki. Jednak mimo to warto próbować rozkręcać księgarnię biznesową, która po znalezieniu odpowiedniej grupy odbiorców może stać się bardzo dochodowym biznesem.

Stopka autorska: biznes książki

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz