samochód
Finanse Motoryzacja

Leasing samochodowy – na czym polega?

Rynek finansowy wprowadza konsekwentnie takie rozwiązania, które są szczególnie doceniane przez podmioty profesjonalnie działające gospodarczo. Do tych należą szczególnie metody pozyskiwania środków na nabycie urządzeń wyposażenia, elementów przedsiębiorstwa, jak również samochodów i pojazdów specjalnych. Mowa o rozwiązaniu takim jak leasing samochodowy.

Reklama

Istota leasingu

samochódDefiniując samo pojęcie można powiedzieć, że jest to forma użytkowania odpłatnego z opcją wykupienia i tak też większość przedsiębiorców sam leasing samochodowy traktuje. Leasing jest najczęściej wybieranym produktem finansowym w Polsce przede wszystkim przez przedsiębiorców.

Umowa leasingowa

W umowie korzystający zobowiązuje się do regularnego spłacania rat leasingowych, których wysokość zależy przede wszystkim od wartości dobra oraz też czasu na jaki leasing jest rozpisany, zgodnie z prawem na okres nie dłuższy w przypadku samochodów niż 36 miesięcy. Jednak najczęściej spotyka się umowy na okres 12 miesięczny. Co jest bardzo ważne w umowie – oprocentowanie –  jest utrzymane na poziomie inflacyjnym, zatem korzystający dopłaca do ceny nie więcej niż 3% wartości wyliczonej, co jest kwotą zdecydowanie niższą niż odsetki jakie byłyby płacone w przypadku pożyczki czy kredytu udzielonych w tej samej wysokości.

Korzyści

Największą zaletą leasingu samochodowego jest chyba to, iż możemy mieć samochód i go użytkować nie mając tak na prawdę gotówki. Rozwiązanie, którym jest leasing jest często też opisywane jako celowe, to znaczy przedsiębiorstwo nie korzysta z leasingu, jeżeli nie ma w tym celu gospodarczego. Osoba prywatna może woleć kupić auto na własność korzystając z kredytu, ale dla podmiotu gospodarczego liczy się realny koszt oraz stopień zwrotu czy opłacalności poniesionej inwestycji. Dlatego nie jest zaskakujące, że firmy biorą w leasing również wyposażenie biur, systemy komputerowe oraz wszystkie dobra, które mają być wykorzystywane przez ściśle określony czas w celu osiągnięcia wyznaczonego przez kierującego firmą rezultatu.

Zostaw komentarz

  • Ocena