O kopertach i innych detalach wpływających na wizerunek firmy

Coraz więcej przedsiębiorców rozumie, że zewnętrzny wizerunek firmy jest równie ważny jak produkty i usługi, które oferuje. Czy to koperty firmowe, w których wysyła klientom dokumenty, czy logotyp firmy – każdy element, mogący poprawić wizerunek zewnętrzny jest ważny. Największe firmy mają rozbudowane działy promocji i PR, w których pracuje nawet kilkanaście osób. Mniejsze firmy mogą zatrudnić choć jednego pijarowca czy agencje zewnętrzną do działań promocyjnych.

Reklama

Co składa się na wizerunek zewnętrzny ?

koperta

Public relations jest zewnętrzny i wewnętrzny. Ten ostatni dba o dobre postrzeganie firmy przez pracowników, a zewnętrzny o dobre relacje z kontrahentami i klientami. Na wizerunek zewnętrzny składają się wszelkie działania i elementy, które trafiają do opinii publicznej, a głównie do współpracowników biznesowych i odbiorców produktów lub usług. Istotnymi elementami wizerunku zewnętrznego są zwykle drobiazgi, np. koperty, które jednak musza tworzyć spójną całość. Logotyp firmy musi odpowiadać kolorom ubrań służbowych pracowników. Ważne są gadżety, które powinni dostawać współpracownicy i czasami klienci firmy – firmowy długopis, kubek z logo firmy, firmowy pen driver. Wszelkie dokumenty wysyłane kontrahentom powinny być stworzone na papierze firmowym i wsadzone w koperty firmowe. Koperty najlepiej zaprojektować w biurze w Warszawie, gdzie jest największy wybór.

Na co zwrócić uwagę kształtując wizerunek firmy ?

Doświadczeni specjaliści od reklamy i marketingu wiedzą, jak ważni są sprawdzeni współpracownicy i podwykonawcy, z którymi nawiązuje się współpracę długofalową. Dlatego wybierając agencje reklamową, drukarnię, sklep oferujący gadżety reklamowe najlepiej dobrze poszukać, aby znaleźć najlepszych współpracowników. Gwarantuje to, że wszelkie działania reklamowo-promocyjne będą spójne. Drukując koperty, warto wybrać się do jednej drukarni i z ich usług korzystać. Daje to gwarancję, że wszystkie firmowe koperty będą miały taki sam wygląd i papier. Może się zdarzyć, że inna drukarnia nie może nam już zaproponować podobnych usług. Pamiętaj, że każda niespójność w wizerunku zewnętrznym firmy zostanie szybko zauważona przez klientów i współpracowników.

Stopka autorska: koperty – http://www.agkoperty.com.pl/okopertach.html

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz