Reklamy w komunikacji miejskiej

Nie ulega wątpliwości, że przyszłością reklamy jest elektronika i technologie cyfrowe. Tradycyjne formy promocji powoli odchodzą do lamusa, głównie ze względy na mniejszą szybkość dotarcia do odbiorcy i niejednokrotnie bardziej kosztowną. To co ma nam do zaoferowania przyszłość i nowoczesne rozwiązania to technologia Digital signage.

Reklama

autobusyCzym jest ta technologia? To nic innego jak sieć elektronicznych nośników, które służą do przekazywania informacji odbiorcom. Takie nośniki umieszcza się w widocznych miejscach, aby dotrzeć do jak największej ilości osób. Nie ulega wątpliwości, że takie rozwiązania są o wiele szybsze i bardziej skuteczne od tradycyjnych metod. Doskonale widać to na przykładzie autobusów miejskich.

Jeżeli jakaś firma chce dotrzeć do klientów podróżujących tymi środkami komunikacji miejskiej, to powinna zainteresować się właśnie Digital signage. Pasażerowie mający przed sobą długą podróż często są znudzeni. To idealny moment na to, żeby wykorzystać ten czas. Znudzeni pasażerowie są bardziej podatni na informacje, więc łatwiej wtedy przyciągnąć ich uwagę.

Działanie tej technologii nie jest zbyt skomplikowane. W pojeździe montuje się odtwarzacz pozwalający na odgrywanie w pętli plików multimedialnych, zapisanych w postaci popularnych formatów (jpeg, mpeg1/2, mp3, avi.). Te pliki odtwarzane są na karcie Compact Flash typ I/II. Jeśli chce się zmienić pliki na inne należy wyjąć kartę CF z odtwarzacza i wgrać na nią nowe pliki. Potem włożyć powrotem do odtwarzacza i włączyć. Monitory zwykle SA przymocowane do sufitu, jednak można spotkać też inne miejsca ich zamocowania. Najważniejsze jest to, że całość nie wymaga obsługi ze strony kierowcy – system jest uruchamiany i wyłączany kluczykiem stacyjki wraz z autobusem. Ekran takiego monitora chroni przezroczysta płyta, która jest odporna na uderzenia. Karta CF również nie jest tak łatwo dostępna – żeby się do niej dostać należy kluczykiem otworzyć specjalną klapkę. Wymiana zawartości karty CF zależy od wersji nośnika. W niektórych przypadkach jest to manualna wymiana karty, w innych należy zrobić to zdalnie, drogą radiową przez sieć Wi-Fi zainstalowaną na terenie zajezdni. Każdy odtwarzacz połączony jest z odbiornikiem radiowym, który odbiera sygnał nadawany przez AB serwer oprogramowanie, które pozwala na centralne zarządzanie treściami wyświetlanymi na monitorach.

Stopka autorska: Digital signage – http://ww.m4b.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz