Skuteczna reklama w sieci – nie tylko dodajemy ogłoszenia

Całkiem spora grupa użytkowników internetu, głównie przedsiębiorców, ale także osób prywatnych, jest żywnie zainteresowanych aktywną formą reklamy i promocji w sieci. Firmy na ogół są zainteresowane trwałym działaniem, natomiast indywidualni użytkownicy jedynie sporadycznie przeprowadzają akcje promocyjne, mające na celu zbycie nieruchomości, samochodu, znalezieniu pracodawcy etc., etc.

Reklama

ogłoszeniaWśród najbardziej popularnych form reklamy należy wymienić takie jak: portale społecznościowe, serwisy z ogłoszeniami, adwordsy, pozycjonowanie.

O ile wszystkie te formy reklamy doskonale nadają się na użytek przedsiębiorstw, o tyle do dyspozycji użytkowników indywidualnych pozostają właściwie wyłącznie portale ogłoszeniowe, darmowe ogłoszenia i media społecznościowe.

Niniejszy tekst ma za zadanie syntetyczne zestawienie ze sobą wymienionych powyżej form reklamy internetowej i scharakteryzowanie ich pod kątem efektywności.

Pierwszą, wydaje się, iż najmłodszą formą reklamy, jest reklama w mediach społecznościowych. Niebywałą zaletą tej reklamy jest fakt, iż użytkownicy Facebooka czy Naszej Klasy (tak, tak, wiele osób jeszcze tu zagląda od czasu do czasu) udostępniają do dyspozycji portali olbrzymią bazę infor

macji na swój temat. Dzięki szczegółowym danym na temat użytkowników portale są wstanie, kierować reklamę bardzo precyzyjnie. Mimo, iż do przeprowadzenie profesjonalnej kampanii w mediach społecznościowych, wymagane są nakłady finansowe, to także istnieje możliwość zrealizowania jej bez funduszy – na własną rękę, wśród własnych znajomych lub przy użyciu rozmaitych profili, takich jak np. ogłoszenia drobne itp.

Wadą tego rodzaju rozwiązania jest fakt, iż po pierwsze – niektóre grupy wiekowe są praktycznie nieobecne w mediach społecznościowych, po drugie – użytkownicy są mocno przyzwyczajeni do reklam i wielu wyrobiło w sobie nawyk, praktycznie nie dostrzegania ich na ekranie monitora.

Drugim popularnym typem reklamy internetowej są darmowe ogłoszenia, zamieszczane w portalach ogłoszeniowych. Ta forma ogłoszeń jest praktycznie nieinwazyjna dla grupy docelowej i można swobodnie realizować ją bez wkładu finansowego. Jednak i w tym przypadku będą pożądane pewne nakłady, w celu uzyskania pożądanych rezultatów. Jeżeli chodzi o marketing realizowany przy użyciu usług najlepszych polskich portali ogłoszeniowych, to z pomocą może przyjść firma profesjonalnie zajmująca się dodawaniem ogłoszeń do portali ogłoszeń. Usługi tego rodzaju firm na ogół są świadczone w rozsądnych cenach i pozwalają na zaoszczędzenie ogromnej ilości czasu. Jeżeli dodajemy ogłoszenia, powinniśmy rozważyć tego rodzaju kooperację.

Na koniec przechodzimy do reklam Google Adwords i pozycjonowania. Nie przez przypadek formy te są umiejscawiane obok siebie. Obie dotyczą wyszukiwarki internetowej Google. Ta foram reklamy jest adresowana stricte do firm, ale oczywiście nie ma reguły.

Często przedsiębiorcy mają dylemat i wybierają między adwordsami, a pozycjonowaniem. Nie można jednoznacznie stwierdzić, które działania przynoszą lepszy skutek. Z całą pewnością zależy to od konkurencyjności fraz, które nas interesują. Może się zdarzyć, iż konkurencja na interesujące nas frazy jest niewielka – w takim przypadku zdecydowanie lepiej jest przeznaczyć niewielką kwotę na wypozycjonowanie naszej strony www na konkretną frazę, niż ponosić stałe nakłady na adwordsy. W obu przypadkach oczywiście konieczne jest posiadanie strony www.

Oprócz wymienionych powyżej form reklamy internetowej można by wspomnieć także o mailingu i marketingu szeptanym. Jednak należy uznać, iż tego rodzaju reklamy bywają często kojarzone bardzo negatywnie. Ciężko także w wiarygodny sposób ocenić ich skuteczność, ale intuicja mówi, iż jest ona niska.

Stopka autorska: Jacek Rambo, dodajemy ogłoszenia – http://www.dodawanieogloszen.com.pl/

 



Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz