Wywrotki Kamaz zyskały miano żywej legendy pośród samochodów ciężarowych. Te radzieckie auta są z nami od 1976 roku. Wtedy właśnie pierwszy pojazd opuścił linię montażową fabryki. Dzisiaj sytuacja w Rosji uległa już zmianie, ale przedsiębiorstwo dalej produkuje udane modele maszyn. Świadczy o tym chociażby Kamaz 6540, będąc jedną z nowszych propozycji firmy. Marka naszych wschodnich sąsiadów jest dobrze rozpoznawalna także u nas. Wywrotki Kamaz przez lata jeździły po Polsce, obsługując kolejne inwestycje. Dobrze sprawdzały się wszędzie tam, gdzie warunki pracy były wyjątkowo trudne. Najlepsze cechy tych ciężarówek do dziś pozostają wizytówką koncernu, który godnie reprezentuje Kamaz 6540.
Rosyjskie ciężarówki Kamaz 6540
Wywrotki Kamaz zasłynęły w branży transportowo – budowlanej nadzwyczajną wytrzymałością. Otóż tam, gdzie inne samochody nie dawały rady wjechać, rosyjskie ciężarówki dostawały się bez problemu. Tak samo podczas codziennej eksploatacji zachowuje się Kamaz 6540. Poza tym, pojazd ten okazuje się świetną inwestycją, ponieważ koszt zakupu oraz ewentualnych napraw będzie relatywnie niski, zaś trwałość naprawdę wysoka. Współczesne wywrotki Kamaz spełniają wszelkie wymogi, jakie stawia przed nimi obecna sytuacja gospodarcza. Poważne obostrzenia dotyczące np. ochrony środowiska zmusiły producenta do podjęcia określonych działań. Stąd Kamaz 6540 kryje pod maską silnik odpowiadający normom emisji spalin Euro4.
Wywrotki Kamaz – w prostocie siła
Kamaz 6540 to doskonała kontynuacja wieloletniej polityki firmy. Nie odnajdziemy tutaj co prawda zaawansowanych nowinek technicznych, ale właśnie prostota stała się największą zaletą tych samochodów ciężarowych. Zamiast tego wywrotki Kamaz są maksymalnie praktyczne. Jeśli chodzi o polski rynek, koncern proponuje w tym modelu dwa rodzaje skrzyni ładunkowej. Pierwsza ma pojemność 11 m3, a druga 12,8 m3. Silnik generuje moc 280 KM, współpracując z dziesięcio- lub ośmiostopniową skrzynią mechaniczną. Kamaz 6540 rozładowuje przewożony materiał szybko i sprawnie, a wszystko za pomocą metody 1W (tradycyjne kipowanie do tyłu) bądź 3W (rozładunek w trzech kierunkach). Jak widać, wywrotki Kamaz posiadają wszelkie predyspozycje do realizacji trudnych zadań terenowych.
Stopka autorska: Kamaz 6540
Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!